چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۴:۵۲
۰ نفر

ندا محمدپور: داستان مجموعه شهریار، با روایت بسیار ساده و روانش باعث می‌شود شخصیت استاد شهریار کاملاً تعریف نشود و بیشتر به دستاوردها و خاطرات تلخ و شیرین او پرداخته شود.

استفاده از بازیگرانی غیرآشنا به حال و هوای بومی مجموعه بسیار کمک کرده است. موزیک متن زیبای فیلم با هنرمندی استاد فخرالدینی از نکته های قوت فیلم است که بسیار عالی و با ظرافت انتخاب شده و بیننده را ناخودآگاه درگیر دنیای داستان می‌کند. 

بیشتر قسمت‌هایی که جنبه‌های تاریخی داستان را تعریف می‌کنند، دقیق و با ظرافت بیان شده و فضاهای تاریخی به خوبی طراحی و ساخته شده‌اند.

در پایان هر قسمت یکی از شعرهای استاد شهریار خوانده می‌شود که به آشنایی بیشتر بیننده با شعرهای این شاعر کمک می‌کند؛ ولی مشخص نیست که این شعرها سلیقه‌ای و صرفاً براساس حال و هوای هر قسمت از فیلم انتخاب شده‌، یا دقیقاً بر حسب زمانی است که سروده شده‌اند؟

 معمولاً برخی از مجموعه‌‌های شرح‌حال کمی کسل‌کننده هستند، ولی کمال تبریزی با زیرکی و  از شروع داستان با پررنگ کردن بعضی بخش‌ها، که گاه فرعی و گاه متعلق به اصل داستان‌اند، این نقص را برطرف کرده و شهریار را به مجموعه ای جذاب تبدیل کرده که البته بخشی از این جذابیت‌ها متعلق به زندگی پرفراز و نشیب، متفاوت و بسیار جالب خود استاد شهریار است.

اگر کارگردان، نویسنده و بازیگران توانسته باشند که به هدف اصلی ساخت فیلم، که همان آشنایی بیشتر مردم با استاد شهریار و حفظ میراث ادبی و فرهنگی ایران است، نزدیک شوند، باید به آنها تبریک گفت.

کد خبر 47967

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز