سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
۰ نفر

رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی گفت: با توجه به تجربیات گذشته و میزان تقاضا در بازار، در مجموع ۷۰ هزار تن سیب و پرتقال برای بازار شب عید کافی است. 

سیب و پرتقال

به گزارش همشهری آنلاین، سیدرضا نورانی، رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی، در خصوص تنظیم بازار میوه عید ۹۹ اظهار کرد: پرتقال و سیب درختی به‌اندازه کافی از کشاورزان و باغداران خریداری شده و از ۲۵ اسفندماه امسال به بازار عرضه می‌شود. 

نورانی به میزان گفت: تولید سیب درختی و پرتقال امسال بسیار زیاد و با کیفیت بود به طوری که تولید سیب درختی در نوبت کشت امسال به ۴ و نیم میلیون تن رسید. 

رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی بیان کرد: امسال علاوه بر تامین بازارهای داخل و انبارهای فروش شب عید، با مازاد تولید روبه‌رو هستیم و باید به صادرات محصولات کشاورزی توجه و تکیه کنیم. 

نورانی ادامه داد: با تمهیداتی که در وزارت صنعت، جهاد کشاورزی و سازمان توسعه تجارت در دستور کار قرار گرفته، این سه نهاد در تلاش‌اند راهکارهایی را ارائه دهند و راه صادرات محصولات کشاورزی را هموار سازند. 

وی تصریح کرد: با توجه به تجربیات گذشته و میزان تقاضا در بازار، در مجموع ۷۰ هزار تن سیب و پرتقال برای بازار شب عید کافی است و پس از تامین نیاز بازار تمرکز خود را بر روی صادرات خواهیم گذاشت. 

رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی ابراز کرد: قیمت سیب و پرتقال تنظیم بازاری نسبت به سال گذشته نوسان چندانی نخواهد داشت؛ همچنین قیمت‌های خارج از تنظیم بازار نیز به دلیل تولیدات انبوه بسیار اندک افزایش خواهند یافت. 
 
نورانی مطرح کرد: امور ذخیره‌سازی و توزیع نباید توسط دولت انجام گیرد و ما معتقدیم این امور باید به دست بخش خصوصی صورت گیرند تا تمرکز و فعالیت دولت فقط بر امور نظارتی باشد. 

کد خبر 479601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha