فراهم نبودن زیر ساخت شهری و خدماتی در بیشتر شهرک های جدید غربی ترین تکه پایتخت مشکلات بسیاری برای شهروندان این محدوده رقم زده است، شاید باورتان نشود ساکنان منطقه ای که قرار بود الگوی شهرسازی نوین باشد از امکانات اولیه مانند بازار میوه و تره بار برای خرید مایحتاج روزانه، محرومند.

شهرک گلستان/راه آهن منطقه 22

همشهری آنلاین- ثریا روزبهانی: درحالی که به گفته مسئولان سازمان میادین میوه و تره بار هر ۱۱ هزار و۹۳۰ خانواده تهرانی یک بازار میوه و تره بار دارند و در محله های با بیش از ۳۵هزار و ۶۳۰ شهروندیک بازار میوه و تره بار فعال است، ساکنان شهرک گلستان با بیش از ۲۰ هزار خانوار از این امکانات شهری محرومند، برای همین فعالیت وانتی‌های دست فروش در آن داغ است و اهالی بخشی از میوه و سبزجات مورد نیازشان را از آنها خریده و بقیه مایحتاج شان را از مغازه های تهیه می کنند که قیمت شان نسبت به بازار میوه و تره بالاست.

حضور وانتی های میوه و تره‌باردر خیابان های شهرک گلستان دردسرهای بسیاری ایجاد کرده است. «زهرا هنرور» یکی از ساکنان محله شهرک گلستان است. او از نبود بازار میوه و تره بار در این محله گله می‌کند و می‌گوید: «این محله بازار میوه ندارد، میوه های مغازه خوب، ولی خیلی گران هستند. به همین خاطر من همیشه از وانتی‌ها میوه تهیه می‌کنم اما آنها همه صیفی‌جات مورد نیاز مردم را ندارند.» بانوی هم محله‌ای از کم فروشی برخی وانتی‌ها و عدم اقدام مناسب مسئولان شهری برای رفع این مشکل محله ناراضی است و می گوید: «قیمت‌های عرضه محصولات در مغازه های میوه فروشی با هم متفاوت است. برخی از شهروندان توان خرید میوه را از مغازه ها ندارند و به همین خاطر آن را از سبدکالاهای مصرفی خانواده شان حذف کرده‌اند. »
«رضا حسن پور» هم از ساکنان قدیمی این محله است. وقتی صحبت از بازار میوه و تره بار می‌کنم، درد و دلش باز می‌شود و می گوید: «همه اهل محل ناراضی هستند. چراکه برای تهیه مایحتاجمان باید مبلغ گزافی به مغازداران بپردازیم یا اینکه مسافت طولانی را برای طی کنیم و از بازار و میوه وتره بار محله های دیگر یکجا خرید کنیم. برای مثال قارچ در تره بار کیلویی ۱۳ هزارتومان است، اما مغازه دار محل آن را کیلویی ۳۰ هزار تومان می فروشد. هرچند در بیشتر محله‌ها اغلب اهالی از وانتی ها خرید می کنند که یکی از دلایل ازدیاد آن‌ها در این محله هم عدم وجود بازار میوه و تره بار و قیمت بالای میوه فروشی‌ها است. سازمان میوه و تره بار باید در این محله هم بازار روز راه اندازی کند تا ساکنان شهرک گلستان میوه و سبزی و صیفی‌جاتشان را از این مکان با قیمت مناسب و کیفیت بهتری تهیه کنند.»

کد خبر 479437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha