دوشنبه ۳ مهر ۱۳۸۵ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور در پی کنار رفتن پرویز کاظمی از سمت وزارت رفاه، سرپرست موقت این وزارتخانه و گزینه پیشنهادی خود را برای تصدی سمت وزارت مشخص کرد.

به این ترتیب علی یوسف‌پور (معاون پارلمانی وزارت نیرو) به عنوان سرپرست موقت وزارت رفاه و تأمین اجتماعی منصوب و عبدالرضا مصری (نماینده کرمانشاه در مجلس) نیز به عنوان وزیر پیشنهادی جدید برای اخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی شد.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در جلسه دیروز [یکشنبه 2 مهر 1385] هیأت وزیران از زحمات یک ساله کاظمی قدردانی کرده و گفته است وی در یکی از بخش‌های صنعت کشور منصوب خواهد شد.

علی سعیدلو معاون اجرایی رئیس‌جمهور دراین ‌باره به ایسنا گفت: کنار رفتن کاظمی از وزارت رفاه بر اساس ارزیابی عملکردها صورت پذیرفت.

پیش‌تر اعلام شده بود رئیس‌جمهور در حال ارزیابی عملکرد یک‌ساله اعضای کابینه بر اساس میثاق‌نامه‌ای است که در ابتدای کار دولت با آنها امضاء کرده است.

در این حال یک نماینده مجلس کنار رفتن کاظمی را به اختلافات درونی وزارت رفاه مربوط دانسته است.

موسی‌الرضا ثروتی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری ایلنا گفت: با توجه به اختلافاتی که وزیر رفاه با آقای مددی رئیس سازمان تأمین اجتماعی داشتند، چنین مسئله‌ای پیش‌بینی می‌شد.

معاون هماهنگی وزارت رفاه نیز ارتباط کنار رفتن کاظمی با ناهماهنگی‌های درون سازمانی را تأیید کرده است.

محمود جعفری به خبرگزاری ایسنا گفت: مهندس کاظمی برکنار نشد بلکه از آنجا که سازمان‌های زیرمجموعه وزارت رفاه تبعیت لازم را از این وزارتخانه نداشتند ناچار به استعفا شد.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی نیز به نقل از یک «منبع آگاه» در وزارت رفاه از پذیرفته شدن «استعفا»ی کاظمی توسط رئیس‌جمهور خبر داده است.

در این میان معاون اطلاع‌رسانی دولت وعده داد دلایل کنار رفتن وزیر پیشین رفاه به زودی رسماً اعلام خواهد شد.

احسان جهاندیده به ایسنا گفت: رئیس‌جمهور یا سخنگوی دولت به زودی دلایل اتخاذ این تصمیم را اعلام می‌کنند.

عبدالرضا مصری که توسط احمدی‌نژاد برای تصدی وزارت رفاه به مجلس معرفی شده است، ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس را به عهده دارد.

کد خبر 4792

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز