فروش خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست در اسپانیا به یک رکورد جدید در سال ۲۰۱۹ میلادی رسید.

خودرو برقی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند؛  بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند.  

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.  

به نظر می‌رسد که شهروندان اروپایی بیش از پیش به سمت و سوی خریداری و استفاده از خودروهای برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی روی آورده‌اند، چراکه بر اساس تازه‌ترین آمار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت insideevs، میزان فروش خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست در بازار اسپانیا یک رکورد جدید را در سال ۲۰۱۹ میلادی برای خود به ثبت رسانده است.  

اسپانیا همواره یکی از بازارهای پرفروش خودروهای برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی به شمار می‌رفت که در سال گذشته نیز شاهد یک رشد و افزایش جالب توجه در استقبال از این وسائل نقلیه بوده است.  

بر اساس آمار و گزارش‌های منتشرشده، ۱۷ هزار و ۸۵۲ دستگاه خودروی برقی در بازار اسپانیا به فروش رفته که نسبت به سال ۲۰۱۸ میلادی، ۵۳ درصد رشد یافته است.  

گفته می‌شود سهم خودروهای برقی در بازار اسپانیا با عبور از مرز یک درصد، بر روی عدد ۱/۴ درصد ایستاده است. کارشناسان بر این باورند که در سال ۲۰۲۰ میلادی این رقم از ۲ درصد نیز گذر خواهد کرد.  

بیشتر فروش خودروهای پاک به دسته‌بندی تمام الکتریکی (با سهم ۵۸ درصد از بازار این کشور) تعلق دارد که نسبت به خودروهای پلاگین هیبریدی بسیار بیشتر بوده و یک رشد ۷۰ درصدی سالانه را برای خود به ثبت رسانده است.  

اسپانیا نیز یکی دیگر از کشورهایی است که استقبال بی‌نظیری از خودروی تمامی الکتریکی و آمریکایی تسلا مدل ۳ شده است؛ به گونه‌ای که این محصول در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۶۸۸ دستگاه در اسپانیا فروخته و سهم خود را به ۹/۵ درصد رسانده است.  

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.  

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیش‌تر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.  

بدین ترتیب شرکت‌های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته‌اند تغییر رویکرد دهند و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بروند تا در سال‌های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی آورند.  

کد خبر 479072

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha