چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
۰ نفر

اداره آتش‌نشانی آمستردام در بخشی از تلاش این شهر برای دست‌یابی به هوای پاکیزه‌تر، اقدام به آزمایش خودروهای آتش‌نشانی برقی کرده است.

خودرو برقی آتش‌نشانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این خودروهای برقی که توسط شرکت اتریشی Rosenbauer تولید شده‌اند، اگر چه برقی هستند اما یک ژنراتور کمکی دیزلی هم دارند که در صورت نیاز به افزایش قدرت خودرو به کمک موتور برقی آن می‌آید بنابر این این خودرو عملا یک کامیون هیبریدی است.

این وسیله نقلیه که کامیون مفهومی آتش‌نشانی نامیده می‌شود، برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ به عنوان یک مطالعه طراحی ارائه شد و بخش‌های آتش‌نشانی را در سرتاسر جهان تشویق کرد تا جوانب مثبت و منفی برقی شدن را مد نظر قرار دهند.

این طرح مورد استقبال قرار گرفت و شرکت Rosenbauer با همکاری سرویس‌های اضطراری استرالیا، نسخه سازگاری از این وسیله نقلیه را برای سرویس آتش‌نشانی این کشور ابداع کردند، همچنین اداره آتش‌نشانی برلین نیز قرار است کامیونی مبتنی بر CFT را در سرویس آتش‌نشانی خود وارد کند. اکنون آمستردام دومین پایتخت اروپایی است که از ورود این ماشین‌های برقی به سیستم آتش‌نشانی خود استقبال می‌کند.

باتری این ماشین آتش‌نشانی بعد از یک بار شارژ می‌تواند مسافت حداکثر ۳۰ کیلومتری را بپیماید که رقم چشمگیری نیست، اما شرکت سازنده می‌گوید که این مسافت برای رسیدن به مقاصد شهری و خاموش کردن آتش کفایت می‌کند.

مقامات آمستردام در بخشی از تلاش خود برای دستیابی به هوایی پاکیزه‌تر تا سال ۲۰۲۵، استفاده از کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و تاکسی‌های مصرف‌کننده سوخت‌های فسیلی را ممنوع می‌کنند.

کد خبر 471166

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha