شهردار تهران در خصوص کمک ۸ میلیاردی شهرداری به برگزاری جشنواره فیلم فجر توضیح داد.

پیروز حناچی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، پیروز حناچی شهردار تهران امروز (شنبه ۲۸ دی‌ماه) در حاشیه همایش طرح مدرسه آماده در جمع خبرنگاران در خصوص کمک شهرداری تهران به برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: این مساله به دو، سه روز گذشته مربوط نیست و شهرداری تهران همواره به این جشنواره‌ها کمک می‌کند. این کمک هم صرفا مالی نیست، بلکه می‌تواند در حوزه تبلیغات یا اجاره سالن‌ها باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر شهر تهران در برابر حوادث آمادگی دارد، اظهار کرد: تهران به‌رغم برخی اظهارات، در برخی حوزه‌ها وضعیت بهتری نسبت به سایر استان‌ها دارد.

حناچی با تاکید بر این‌که آموزش باید اولین گام در برابر برخورد با بحران‌ها باشد، افزود: کشوری هستیم که روی گسل‌های اصلی و فرعی قرار داریم و زمین‌لرزه‌های مختلفی را تجربه کرده‌ایم و این مهم لزوم آموزش را به جای ترس از بحران نشان می‌دهد.

شهردار تهران با بیان این‌که طرح مدرسه آماده اولین گام اجرایی در راستای آموزش است، افزود: آموزش موضوع مهمی است، چراکه فرزندانمان باید یاد بگیرند به جای ترس، سطح آمادگی‌شان را در برابر حادثه ارتقا دهند و در همین راستا تجهیزاتی را برای مدارس ارسال می‌کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که شهر تهران سالانه با فرونشست ۳۶ سانتی‌متری مواجه است و با توجه به این مساله چه اقداماتی برای مقابله با بحران‌های احتمالی در نظر گرفته می‌شود، گفت: اگر تهران ۳۶ سانتی‌متر نشست می‌کرد، ما الان نمی‌توانستیم به‌راحتی تردد کنیم. باید به این نکته توجه کرد که فرونشست زمین دلایل متعددی از جمله برداشت‌های بیش از اندازه از آب‌های زیرزمینی دارد که در همین راستا باید تاب‌آوری تهران را افزایش داد.

حناچی در مورد ازسرگیری پرداخت ۲ درصدی تاکسی‌های اینترنتی به شهرداری نیز گفت: می‌خواهیم فضای مناسبی برای فعالیت کسب و کارهای اینچنینی فراهم کنیم و باید منافع درازمدت شهر را در نظر بگیریم. ۲ درصد از بهای هر کرایه حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان است و مسافربرهای اینترنتی بر اساس قانون باید این عوارض را پرداخت کنند.

کد خبر 478921

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha