بعد از ظهر شنبه ۱۷ فروردین ده‌ها تن از دانشجویان با تجمع در مقابل سفارت هلند در تهران به ساخت فیلم ضد اسلامی فتنه در این کشور اعتراض کردند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از این راهپیمایی اعتراض‌آمیز، از این تجمع با عنوان تظاهراتی برابر سفارت هلند در تهران یاد کرد که در اعتراض به فیلم ضد اسلامی نماینده راستگرای افراطی این کشور برگزار شده بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از این خبرگزاری فرانسوی، تظاهر کنندگان به انفعال دولت هلند علیه این فیلم اعتراض کردند و از دولت های کشورهای اسلامی خواستند که تدابیری علیه این فیلم اتخاذ کنند.

دانشجویان معترض همچنین خواستار تحریم کشورهای حامی اسرائیل از جمله تحریم کالاهای هلندی شدند. تظاهر کنندگان همچنین خواستار اخراج شرکت نفتی انگلیسی - هلندی شِل شدند.

فارس همچنین از محل برگزاری این تجمع گزارش داد که با هجوم دانشجویان تجمع کننده به سفارت هلند، نیروی انتظامی مانع از نزدیک شدن دانشجویان به این سفارتخانه شد. 

دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های تهران که در مقابل سفارت هلند تجمع کرده‌ بودند، پس از قرائت بیانیه پایانی، با پرتاب تخم‌مرغ به سمت این سفارتخانه اعتراض خود را نشان دادند.

کد خبر 47808

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز