همشهری آنلاین: وزیر دادگستری در نامه‌ای به ارنست هایرس بالین وزیر دادگستری پادشاهی هلند، با ابراز نگرانی از ساخت فیلمی توهین آمیز علیه قرآن مجید در هلند، از وی خواست براساس کنواسیون اروپایی حقوق بشر، از این اقدام شیطانی و تحریک‌آمیز جلوگیری کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت دادگستری، دکتر غلامحسین الهام وزیر دادگستری در این نامه با اشاره به ساخت فیلمی در هلند با هدف اهانت به قرآن مجید، کتاب مقدس مسلمانان جهان، با ابراز نگرانی عمیق از پیامد‌های سوء تهیه چنین فیلمی تصریح کرده است: نباید اجازه داد تحت عنوان (آزادی بیان) که حقی شناخته شده و مورد قبول همه ماست تعرض به کرامت و ارزش‌های والای دینی و اخلاقی که مورد احترام همه بشریت هستند، صورت گیرد و از (آزادی بیان) سوء استفاده شود.

دکتر غلامحسین الهام در ادامه این نامه با یادآوری بند دوم ماده 10 کنواسیون اروپایی حقوق بشر تاکید کرده است: بر این اساس اعمال آزادی بیان با توجه به مسؤولیت‌هایی که در بر دارد می‌تواند برای پیشگیری از بی‌نظمی یا وقوع جرم، حفظ اخلاقیات یا حفظ حقوق دیگران محدود شود.

وزیر دادگستری در پایان این نامه خطاب به همتای هلندی خود این فیلم را توهین به مقدس‌ترین مقدسات مسلمانان دانسته و آن را اقدامی کاملا شیطنت آمیز و محرک بی‌نظمی و مغایر حقوق مسلمانان همه جهان توصیف کرده و خواهان جلوگیری از نمایش آن شده است.

کد خبر 44512

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز