مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ترافیک بازار تهران با اجرای 3 فاز عملیاتی ساماندهی می‌شود

مدیرکل هماهنگی امور مناطق معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از آغاز نخستین فاز ساماندهی ترافیک بازار تهران خبر داد و گفت: ترافیک محدوده بازار تهران با اجرای 3 فاز عملیاتی ساماندهی خواهد شد.

مهندس آقایی در گفتگو با خبرنگار سما با بیان این مطلب اظهار کرد: براساس طرح ساماندهی ترافیک بازار تهران، خیابان 15 خرداد، حد فاصل چهار راه گلوبندک تا خیابان ناصرخسرو به روی خودروهای شخصی بسته شده است و خودروها برای تردد در این مسیر باید از خیابان خیام به سمت خیابان صور اسرافیل حرکت و به خیابان ناصر خسرو وارد شوند.

وی افزود: در این راستا تغییراتی در مسیر تردد برخی از خیابان های محدوده صورت گرفته است که در این میان مسیر تردد در خیابان صوراسرافیل حد فاصل خیابان خیام تا ناصر خسرو به سمت شرق یک طرفه و همچنین حرکت خودروها در خیابان ناصر خسرو حد فاصل صوراسرافیل تا 15 خرداد به سمت جنوب یک طرفه شده است.

مدیر کل هماهنگی امور مناطق معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه برای تردد آسان شهروندان درمحدوده بازار تعداد زیادی خودرو ون در نظر گرفته شده است‌، گفت: خودورهای ون به طور رایگان در این محدوده به شهروندان تهرانی خدمات رسانی می کنند که مسیر حرکت این خودروها از ایستگاه مترو امام خمینی آغاز می‌شود و پس از عبور از خیابان صور اسرافیل، ناصرخسرو، 15 خرداد و خیام مجددا به همین نقطه ختم می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین تغییراتی در جهت ایستگاه‌های تاکسی در این محدوده صورت گرفته است چنانچه برخی ایستگاه‌های تاکسی از خیابان ناصر خسرو به خیابان سعدی جنوبی منتقل شده است.

مهندس آقایی در مورد فاز دوم این طرح گفت‌: پس از تکمیل فاز نخست ساماندهی ترافیک بازار تهران بلافاصله فاز دوم این طرح اجرا می‌شود که تعریض پیاده راه خیابان 15 خرداد و ساماندهی ایستگاه های تاکسی از مهمترین اقدامات فاز دوم خواهد بود.

مهندس کرمی شهردار منطقه 12 نیز در مورد طرح ساماندهی ترافیک محدوده بازار گفت: با توجه به اینکه روزانه 2 میلیون نفر در محدوده منطقه 12 تردد دارند و بیش از 500 هزار نفر آنها به بازار تهران مراجعه می‌کنند که در این میان 70 تا 80 درصد تردد های محدوده بازار در خیابان 15 خرداد صورت می‌گیرد اجرای طرح ساماندهی ترافیک محدوده بازار بسیار مهم و ضروری است.

وی افزود: در تمام دنیا محدوده های تاریخی و مرکزی شهر اغلب پیاده راه هستند تا شهروندان بتوانند به راحتی در این محدوده‌ها تردد کنند اما متاسفانه شهر تهران برای خودروها طراحی شده است.

شهردار منطقه 12 با تاکید برآنکه باید در ساختار شهر تغییراتی صورت گیرد ادامه داد: مسدود کردن تردد خودروهای شخصی در خیابان 15 خرداد حدفاصل چهارراه گلوبندک تا خیابان ناصر خسرو سبب شده شهروندان بدون دغدغه حضور موتورسواران و خودروها در این مسیر تردد کنند حال آنکه با خدمات رسانی خودورهای ون دسترسی به بازار تهران از تمام خیابان های مجاور به راحتی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: شهرداری تهران همچنین برای کاهش پارک حاشیه ای در محدوده بازار و رفاه حال شهروندانی که با خودوری شخصی به محدوده بازار مراجعه می کنند، تخفیف 50 درصدی برای پارکینگی که در خیابان سعدی جنوبی واقع شده در نظر گرفته است

کد خبر 47768

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز