مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۲
۰ نفر

30 درصد از ترافیک شامگاهی بزرگراه‌ها و خیابان‌های شهر تهران، ناشی از تردد جوانان از روی تفریح و سرگرمی است.

نایب رئیس جامعه اندیشمندان ترافیک کشور با بیان این مطلب گفت: 20 تا 25 درصد از ترافیک شهر تهران در ساعت میانی روز، به علت تفریح جوانانی است که از روی سرگرمی در خیابان‌ها و بزرگراه‌های شهر تردد می‌کنند. محمود صفارزاده افزود: این مقدار در ساعات عصرگاهی و شامگاهی به 30 درصد می‌رسد، البته این موضوع عامل افزاینده ترافیک صبحگاهی نیست.

این استاد دانشگاه تربیت مدرس درخصوص میزان خودروهای اضافه بر ظرفیت بزرگراه‌ها و خیابان‌های شهر تهران تأکید کرد: این که بخواهیم بگوییم شهری ظرفیت گنجایش چه مقدار خودرو را دارد، اشتباه است.

وی افزود: البته استاندارد ظرفیت یک بزرگراه در حالت معمول و با سرعت نرمال، 2 هزار و 200 تا 2 هزار و 400 وسیله نقلیه در ساعت در هر خط عبوری است؛ به‌عنوان مثال استاندارد گنجایش یک بزرگراه با سه خط عبوری ثابت، تعداد 6 هزار و 600 تا 7 هزار و 200 خودرو در ساعت است.

نایب رئیس جامعه اندیشمندان ترافیک کشور، بزرگترین عامل تصادف خودروها با یکدیگر را رعایت نکردن فاصله جانبی، رعایت نکردن حق تقدم و بی‌حوصلگی رانندگان دانست و ادامه داد: سرعت غیرمجاز (در مواقع خلوت بودن بزرگراه‌ها) و عوامل محیطی، مانند لغزندگی سطح جاده‌ها، از عوامل بروز تصادف میان خودروها و موانع جاده‌ای و گاردریل‌هاست.

کد خبر 43936

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز