نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیکی (CES) سال ۲۰۲۰ این هفته در لاس‌وگاس آمریکا با حضور ۴۴۰۰ شرکت از جمله ۱۲۰ شرکت نوپا (استارت‌آپ) برگزار شد.

Insta360 Go

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیکی آخرین پیشرفت‌های تکنولوژیکی از جمله در حوزه‌های شبکه‌های اینترنت همراه 5G، هوش مصنوعی، تکنولوژی خودرو و سلامت دیجیتال به نمایش درآمد.

این نمایشگاه چهارروزه محلی برای شرکت‌ها برای معرفی فراورده‌ها و خدماتشان در سال آینده است.

در زیر آخرین گجت‌هایی را که در این نمایشگاه معرفی شدند، مرور می‌کنیم:

  • نخستین پهپاد زیردریایی بی‌سیم بیونیکی 

شرکت روبوسی (Robosea) پهپاد زیردریایی «بیکی» (Biki) را در این نمایشگاه عرضه کرده است که آن را نخستین پهپاد زیردریایی بی‌سیم بیونیکی می‌نامد. به گفته شرکت سازنده، بیکی حرکات ماهی را تقلید می‌کند و دارای قدرت مانور بالا و دوربین‌های ویدئویی 4K است. این پهپاد زیردریایی از جی پی‌اس، حسگرهای درونی اندازه‌گیری و الگوریتم‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا به طور خودکار مسیرهای از قبل تعیین‌شده را در زیر دریا بپیماید و می‌تواند تعادل خود را در آب حفظ کند، بنابراین تصاویر بدون لرزش از عمق تا ۶۰ متری دریا به دست می‌دهد.

بیکی دارای یک حسگر فروسرخ موقعیت‌یاب است که امکان عبور کردن از موانع را به آن می‌دهد، دوربین آن می‌تواند تصویرهای ثابت ۱۶ مگاپیکسلی را ضبط کند و باتری آن تا ۲ ساعت نیاز به شارژ ندارد.

  • حرکت‌دادن ماشین‌های مدل با امواج مغزی

بازدیدکنندگان پیست مدل ماشین‌های مسابقه ساخت شرکت برین‌کو (Brainco) را آزمایش می‌کنند. آنها با استفاده از امواج مغزی‌شان ماشین‌ها را به راه می‌اندازند و سرعتشان را بالا می‌برند.

  • کباب‌پز هوشمند

کباب‌پز هوشمند شرکت «وبر کانکت» دارای دماسنج گوشت، ارسال‌کننده بی‌سیم و اپلیکیشن است. شرکت‌سازنده می‌گوید این کباب‌پز با این تجهیزات هوشمند به هر فردی امکان می‌دهد بهترین کباب‌ها بپزد.

  • تشک هوشمندی که دمایش را تغییر می‌دهد

بازدیدکنندگان تشک‌های هوشمند شرکت Climate 360 را آزمایش می‌کنند. این تشک‌ها به ادعای شرکت سازنده با تکنولوژی «کنترل ریزاقلیم» می‌توانند تا دمای ۳۷.۷ درجه سلسیوس گرم شوند تا فرد سریع‌تر به خواب رود و بعد به تدریج خنک شوند تا فرد در میانه شب از خواب نپرد.

  • سرآشپز رباتی سامسونگ

بات‌شف ربات هوشمند سامسونگ در نمایشگاه لاس‌وگاس سالاد توفو درست می‌کند.

  • توپ هوشمند سامسونگ

بالی (Ballie)، وسیله هوشمند «اینترنت چیزها» (IoT) ساخت شرکت سامسونگ در واقع یک ربات غلت‌زننده است که خانه هوشمند را اداره می‌کند. این توپ هوشمند همچنین می‌تواند به عنوان یک دستیار آمادگی بدنی عمل کند و یک «میانجی موبایل» دارد که شیوه‌های برای بهبود زندگی شما را بر اساس تغییر نیازهایتان با استفاده هوش مصنوعی نصب شده در آن جستجو می‌کند.

بالی می‌تواند پرده‌های هوشمند خانه را بکشد و تلویزیون را روشن کند، در صورتی که متوجه ریختن چیزی روی زمین شود، جاروبروقی رباتی را روشن می‌کند. به گفته سامسونگ بالی همچنین  در صورتی که فردی در خانه بیفتد و نتواند بلند شود، می‌تواند به اورژانس زنگ بزند.

  • صندلی موتوردار

یک بازدیدکننده صندلی موتوردار اس-‌پاد (S-Pod)  ساخت شرکت سگ‌وی (Segway) را امتحان می‌کند.

ابداع نسل جدید وسایل نقلیه برای سفرهای سریع و راحت

  • دروبین خودکار هوشمند پرنده

دوربین خودکار شخصی مجهز به هوش مصنوعی «پاور اگ ایکس» (PowerEgg X) به یک پهپاد ضدآب تبدیل می‌شود.

شرکت پاور ویژن گونه جدیدی از  دوربین تخم‌مرغی شکل خودکار پاور اگ معرفی کرده است که در واقع پهپادی با وزن ۲.۳ کیلوگرم است که به دوربین‌های 4K مجهز است. پاور اگ ایکس هنوز شکل تخم‌مرغیش را حفظ کرده است، اما بیشتر شبیه یک پهپاد کوادکوپتر است که در عین حال به الگوریتم‌های هوش مصنوعی و تکنولوژی رباتی مجهز شده است.

این دوربین پرنده با استفاده از قابلیت تشخیص چهره سوژه‌هایش را دنبال می‌کند و آنها را در میانه قاب نگه می‌دارد.پاور اگ ایکس همچنین به ردیابی سوژه حتی اگر سوژه از کادرش خارج شود، ادامه می‌دهد.

  • بلندگوی هوشمند میراژ

بلندگوی هوشمند میراژ ساخت شرکت رویال صفحه نمایش مدوری دارد که دور آن قرار دارد. این بلندگو هوشمند با قیمتی ۸۹۹ دلاری یک صفحه تمایش ۸ اینچی AMOLED دارد که نیمی از دور آن را احاطه می‌کند. یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در راس این بلندگو نیز می‌تواند عکس بگیرد و امکان تماس ویدئویی را فراهم کند. این بلندگو  همچنین دستیار هوشمند آلکسای آمازون را با همه ویژگی‌های آن درون خود دارد.

  • صفحه نمایش منحنی ال‌جی

مردم به یک پنل حاوی تلویزیون‌های با صفحه منحنی OLED شرکت ال‌جی که در بخشی با نام LG OLED Wave به نمایش در آمده است، نگاه می‌کنند. صفحه‌های نمایش OLED شرکت ال‌جی بدون نور پشتی و پیکسل‌های خودنوردهنده‌شان به صورت صفحه‌های بسیار نازک و باریک و با  انعطاف‌پذیری بالایی ساخته می‌شوند و تصاویری با کیفیت فوق‌العاده را نشان می‌دهد.

  • دوربینی با وزنی کمتر از ۲۰ گرم

دوربین Insta360 G0 با وزنی کمتر از ۲۰ گرم را می‌توان از طریق یک بخش مغناطیسی در پشتش به صورت یک آویزه زیورآلاتی یا متصل به عینک همراه خود داشت. این دوربین ساخت شرکت Go که توانایی بالای پردازش ویدئویی و ثابت کردن تصویر دارد، به قیمت ۲۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شود.

  • دوچرخه الکترونیکی هوشمند

شرکت سای‌بیک دوچرخه الکترونیکی تاشوی اکواریوس را معرفی کرده است که به دستیار هوشمند آلکسای آمازون نیز مجهز است.

  • بات سخنگوی انسان‌نما

بازدیدکنندگان با نئون‌ها، بات‌های سخنگوی «انسان مصنوعی»، ساخت شرکت نئون وابسته شرکت سامسونگ تعامل می‌کنند.

این بات‌های سخنگوی ویدئویی شبیه به انسان‌های واقعی به نظر می‌رسند و مانند آنها عمل می‌کنند. شرکت سازنده می‌گوید: « این بات‌ها دستیار هوش مصنوعی نیستند، بلکه بیشتر شبیه ما هستند، موجوداتی مستقل اما مجازی هستند که می‌تواند عواطف‌شان را بروز دهند و از تجربیاتشان بیاموزند. این بات‌ها همه چیز را نمی‌دانند و میانجی‌های اینترنت نیستند که از آنها وضع آب و هوا را بپرسید یا بخواهید موسیقی دلخواهتان را پخش کنند.»

  • خودروی خودکار شهری

شرکت رین‌اسپید یک خودروی شهری مفهومی به نام مترواسنپ را معرفی کرده است. این خودرو با طراحی مدولی ساخته شده است و شاسی و بدنه آن قابل جدا کردن و جایگزینی هستند.

کد خبر 477091

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز