مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۶ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۸:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از ورود قطارهای جدید به ناوگان مترو از اواخر امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا مهندس جعفر ربیعی گفت: از دی و بهمن امسال، ورود قطارهای جدید به ناوگان مترو به تدریج آغاز می‌شود.

وی افزود: برای خرید قطارهای جدید، قرارداد 850 میلیون دلاری منعقد شده و براساس این قرارداد، 455 واگن به داخل شهر تهران و 160 واگن و 38 لوکوموتیو به خط تهران ـ کرج اضافه می‌شود.

ربیعی گفت: 15 درصد پیش پرداخت خرید این قطارها، اوایل سال 86 توسط دولت پرداخت شده و طبق قرارداد، امسال نیز 200 میلیارد تومان از سوی دولت و شهرداری باید پرداخت شود.

وی افزود: براساس قرارداد منعقد شده دی و بهمن ماه امسال اولین واگن‌ها که دو قطار برای داخل شهر تهران و تعدادی نیز برای خط تهران ـ کرج است، وارد ناوگان مترو می‌شود و ورود قطارها به تدریج تا سال 88 و اوایل سال 89 به مدت 30 ماه ادامه می‌یابد.

وی ابراز امیدواری کرد که با پرداخت به موقع اعتبارات از سوی دولت و شهرداری، قطارها طبق زمان‌بندی وارد ناوگان مترو شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: قطارهای جدید مترو از پیمانکاران ایرانی خریداری می‌شود و آن‌ها نیز برای ساخت قطار در داخل، بخشی از تجهیزات را از خارج کشور وارد می‌کنند.

به گفته وی، ساخت، تست و مونتاژ قطارهای مترو کاملا بومی و در داخل کشور انجام و فقط بخشی از تجهیزات آن از خارج وارد می‌شود.

ربیعی تصریع کرد: اگر تمام 455 واگن داخل شهر تهران و 160 واگن خط تهران ـ کرج به علاوه 38 لوکوموتیو این خط، طبق زمان‌بندی وارد ناوگان شود، فاصله حرکت قطارها در داخل شهر به دو دقیقه و در خط تهران ـ کرج به پنج دقیقه کاهش می‌یابد در نتیجه میزان ازدحام مسافران در مترو نیز کاهش یافته و وضعیت بهتر می‌شود.

وی درباره ویژگی قطارهای جدید مترو نیز توضیح داد: شکل ظاهری این قطارها تفاوتی باقطارهای موجود ندارد، اما در داخل قطارها، سیستم اطلاع رسانی LCD و سیستم کنترل تصویری و دوربین نصب می‌کنیم و سیستم صوت در داخل قطارهای تهران ـ کرج نیز راه اندازی می‌شود.

وی یادآور شد: با نصب مانیتور در داخل قطارها، افراد ناشنوا نیز اطلاعات لازم را درباره ایستگاه‌ها کسب کرده و از سویی دیگر با استفاده از این سیستم، اطلاع‌رسانی در زمینه‌های وضعیت هوا، مسائل مترو و آموزش درباره مسائل مختلف نیز ارائه می‌شود.

کد خبر 47606

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز