کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام پیش‌بینی‌های این سازمان برای وضعیت جوی مناطق مختلف کشور، از زیر صفر رفتن دمای تهران در روز دوشنبه ۱۶ دی ماه خبر داد.

آب و هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده، گفت: امروز یکشنبه از میزان شدت بارش‌ها در مناطق غربی کاسته می‌شود و بارش‌ها امروز در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و جنوب خواهد بود. این بارش‌ها را به شکل پراکنده در سواحل دریای خزر نیز خواهیم داشت که طبعا در مناطق سردسیر به شکل برف و در مناطق جنوبی کشور به صورت رگبار و رعد و برق خواهد بود. در مناطق مستعد نیز بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

رفیعی ادامه داد: امروز در مناطق شرق و جنوب شرق و بخش‌هایی از جنوب کشور نیز وزش باد شدید را پیش‌بینی می‌کنیم. فردا دوشنبه بارش‌ها به شکل پراکنده در مناطق شمال شرق و جنوب شرق کشور ادامه پیدا خواهد کرد و از اواخر وقت فردا (دوشنبه) این سامانه کشور را ترک خواهد کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور طی سه‌شنبه هفته جاری نیز بیان کرد: روز سه‌شنبه جوی پایدار بر کشور حاکم خواهد بود که این شرایط به‌تدریج سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در کلان‌شهرها و مناطق صنعتی خواهد شد. روز چهارشنبه انتظار داریم سامانه بارشی دیگری از سمت غرب وارد کشور شود که به‌ویژه در بعد از ظهر این روز سبب بارش پراکنده باران و برف در مناطق غرب کشور خواهد شد.

وی افزود: از امروز (یکشنبه)  بعدازظهر تا سه‌شنبه بخش‌های مرکزی و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهند بود.

  • دمای زیر صفر در تهران

رفیعی همچنین درباره وضعیت جوی تهران اظهار کرد: تهران امروز جوی نیمه‌ابری و ابری با بارش پراکنده باران دارد و از بعدازظهر امروز وزش باد را خواهیم داشت. حداکثر دما امروز در تهران به ۶ درجه بالای صفر می‌رسد که نسبت به دیروز ۲ درجه کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: حداقل دما امروز در تهران (مهرآباد) به ۲ درجه بالای صفر رسید و پیش‌بینی می‌شود که فردا (دوشنبه) به یک درجه زیر صفر برسد.

کارشناس سازمان هواشناسی درباره سردترین و گرم‌ترین مراکز استان‌ها نیز گفت: سردترین مرکز استان امروز ارومیه با دمای حداقل ۶ درجه زیر صفر بوده و بعد از آن زنجان و شهرکرد با ۴ درجه زیر صفر و مراکزی مثل ایلام، اردبیل، اصفهان و تبریز با دمای ۲ درجه زیر صفر قرار دارند. گرم‌ترین مرکز استان دیروز بندرعباس با دمای حداکثر ۲۷ درجه بالای صفر بود.

کد خبر 475659

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha