ساکنان محله شیوا این روزهال بر سر نداشتن جای پارک خودرو با هم در کشمکش هستند درحالی که تنها پارکینگ محله بدون استفاده مانده و درهایش به روی شهروندان بسته است.

پارکینگ محله شیوا

همشهری آنلاین-مژگان مهرابی: محله شیوا که این روزها با مشکل نبود پارکینگ مواجه است، در محدوده ناحیه ۲ شهرداری منطقه ۱۴ واقع شده و بیشترین وسعت بافت فرسوده را به خود اختصاص داده است. طبق آمار به دست آمده از دفتر توسعه محله ۲۰ هکتار از وسعت ۵۴ هکتاری محله شیوا را بافت فرسوده فرا گرفته است. «مهدی شاهانی» دبیر شورایاری محله شیوا، در این باره می گوید:«خانه های این محله اغلب ریزدانه و متراکم هستند و در کوچه های باریک واقع شده اند. بیشتر خانه ها از داشتن پارکینگ محرومند و همین دلیلی شده تا اهالی خودروهای خود را کنار خیابان پارک کنند. با توجه به رشد جمعیت در یکی ۲ دهه اخیر، متاسفانه در هر خانه یا آپارتمان چند خانوار زندگی می کنند و تقریبا اغلب شان وسیله نقلیه شخصی دارند. از این رو محله شیوا با کمبود جای پارک خودرو روبروست.»

پارکینگ یا زباله دانی محله

شاهانی در ادامه به قطعه زمین ۱۰۰۰ متری اشاره می کند که در خیابان داورزنی قرار دارد و شهرداری برای ساخت پارکینگ طبقاتی آن را تملک کرده است. او می افزاید: «شهرداری منطقه ۱۴ در حدود ۴-۵ سال پیش این قطعه زمین را خریداری کرد تا تبدیل به پارکینگ کند. با شرکت پیمانکاری هم قرارداد کاری منعقد کرد. قرار شد شرکت پیمانکار از خاک نمونه برداری کند تا از استحکام آن اطمینان حاصل کند اما از آن زمان به بعد پارکینگ بدون استفاده مانده و درش به روی اهالی بسته شد.» «حمید اعتمادی» شهروند دیگری است که از بدون استفاده ماندن پارکینگ گله می کند. او متذکر می شود پارکینگ تا چندی پیش پاتوق شبانه اراذل شده بود که با کمک شهرداری این موضوع برطرف شد. او می گوید: « این جا زباله دانی محله شده است و وجود آلودگی باعث زشت و نازیبا شدن محله شده است. دلیل کم توجهی مسئولان شهرداری به این موضوع را متوجه نمی شوم.»

متهم، شهروندان معترض!

«علی زیاری» شهردار ناحیه ۲ این مشکل را تایید می کند و  درباره علت بسته ماندن در پارکنیگ می گوید: «ابتدای امر برای ایجاد پارکینگ مشارکتی اقدامات اولیه انجام شد اما چون همسایه های مجاور این ملک به ساخت پارکنیگ اعتراض داشتند قرارداد کنسل شد. اما در حال رایزنی با شهردار منطقه هستیم که شهروندان بتوانند از پارکینگ با شرایطی که دارد استفاده کنند.»

کد خبر 475359

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha