چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

جینکو بیلوبا گیاهی دارویی است که به عنوان یک فراورده تقویت‌کننده حافظه و ضد پیری شهرت پیدا کرده است.

Ginkgo

به گزارش همشهری آنلاین، جینکو در اصل یک داروی سنتی چین بوده است که برای اختلالات ریوی استفاده می‌شده است، اما در سال‌های اخیر در کشورهای جهان برای برطرف کردن علائم پیری به کار رفته است.

اعتقاد بر این است که جینکو گردش خون و رسیدن اکسیژن به مغز را تحریک می‌کند و به این ترتیب می‌تواند حافظه و توانایی‌های مغزی برای حل مسائل را تقویت کند.

  • اثرات جینکو

- ممکن است جریان خون را در بیماری‌های قلبی- عروقی افزایش دهد.

- ممکن است نرسیدن خون به دست‌ها و پاها را بهبود بخشد.

- حافظه و هشیاری را بهبود می‌بخشد.

- توانایی ارتباط‌گیری، جهت‌یابی و حرکت را تقویت می‌کند.

- علائم سرگیجه و وزوز گوش را بهبود می‌بخشد.

به نظر می‌رسد مصرف درازمدت جینکو خطر بیماری‌های قلبی-عروقی را کاهش می‌دهد. همچنین برخی تحقیقات نشان داده‌اند که جینکو کارکرد شناختی را در افراد دچار آلزایمر بهبود می‌بخشد.

  • انتخاب جینکو

هنگامی که می‌خواهید یک فراورده  جینکو بیلوبا را بخرید، برچسب آن را به دقت بخوانید. برچسب فراورده ممکن است نشان دهد که عصاره استاندارد شده جینکو حاوی ۲۴ درصد «فلاووگلیکوزید» (نوعی فلاوونوئید) و ۶ درصد «ترپن» برای تهیه آن استفاده شده است. فلاوونوئیدها خاصیت آنتی‌اکسیدان دارند. هم فلاوونوئیدها و هم ترپن‌ها به حفاظت از مغز کمک می‌کنند.

از آنجایی که داروهای گیاهی از عصاره‌های خام گیاهان تهیه می‌شوند، ببینید برچسب فراورده ذکری از اینکه در روند تولید مواد آفت‌کش مورد استفاده برای کشت گیاه زدوده شده‌اند، شده است. به علاوه فراورده باید تاریخ مصرف داشته باشد.

  • مصرف جینکو

اثرات  جینکو فورا ظاهر نمی‌شود. ممکن است چند هفته طول بکشد تا متوجه اثرات این داروی گیاهی شوید. بسیاری از افراد معتقدند باید این داروی گیاهی را به طور دوره‌ای مصرف کرد، برای مثال پس از شش ماه مصرف آن، یک ماه مصرفش را قطع کرد.

جینکو با داروهایی که بر انعقاد خون تاثیر می‌گذارند، مانند وارفارین تداخل دارد، بنابراین نباید همزمان آنها را مصرف کرد.

به یاد داشته باشید که قبل از مصرف جینکو یا هر داروی گیاهی دیگری با دکترتان مشورت کنید.

کد خبر 474833

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha