معاون هماهنگی امور اقتصادی استان تهران گفت: برای میوه شب عید و ذخیره‌سازی آن دستورالعملی از سوی ستاد تنظیم بازار کشور ابلاغ‌ شده تا ۴هزار تن پرتقال و ۳ هزار تن سیب برای استان تهران ذخیره‌سازی شود.

میوه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد امامی امین در پایان جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران گفت: یکی از موضوعاتی که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت افزایش قیمت برخی کالاها بود که مقرر شد این افزایش قیمت‌ها توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: این افزایش قیمت در زمینه حبوبات و آهن‌آلات بوده که البته آهن در بورس عرضه می‌شود و با توجه به این‌که در ۶ ماهه دوم سال مصرف کاهش پیدا می‌کند، افزایش قیمت آن توجیهی ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان تهران ادامه داد: در مورد حبوبات نیز افزایش صادرات علت افزایش قیمت بوده که مقرر شده این موضوع نیز مورد بررسی قرار گیرد و گزارشی در این مورد ارائه شود.

امامی امین با اشاره به این‌که گوشت دام سنگین در حال حاضر بین ۲۱ تا ۲۲ هزار تومان خرید می‌شود و به‌این‌ترتیب گوشت قرمز دام سنگین حدود ۶۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود، گفت: در حال حاضر در شهرستان‌ها گوشت با همین قیمت عرضه می‌شود اما واسطه‌ها و دلال‌ها اجازه کاهش حاشیه سود خود را نمی‌دهند بنابراین مقرر شد همین اقدامی که در شهرستان‌ها انجام‌شده در میدان‌ها میوه و تره‌بار تهران نیز آغاز شود تا شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان تهران تأکید کرد: ‌در همین زمینه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران قراردادی با تعاون روستایی استان‌های تهران و مازندران منعقد کرده است. البته اشکال‌هایی به بخشنامه ستاد تنظیم بازار کشور وارد است چرا که با توجه به‌وفور میوه امسال شرایط بحرانی نخواهد شد و امیدواریم بازار با وضعیت موجود ادامه کار دهد.

کد خبر 474814

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha