دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

رئیس هیات کشتی کرمانشاه اعلام کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه امسال بلیط فروشی برای مسابقات نخواهیم داشت و تماشای رقابت‌ها برای عموم مردم رایگان است.

کشتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی هیات کشتی کرمانشاه «محمدحسین محبی» گفت: برای برگزاری این رقابت‌ها هیات کشتی استان کرمانشاه از نظر مالی در تنگنا بود اما با حمایت‌های استاندار و اداره کل ورزش و جوانان توانستیم بار دیگر میزبان این رقابت‌ها باشیم.  

وی افزود: جام بین المللی تختی که قدیمی‌ترین و مهم‌ترین رقابت بین المللی ایران است و با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه امسال بلیط فروشی برای مسابقات نخواهیم داشت و تماشای رقابت‌ها برای عموم مردم رایگان خواهد بود.  

رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه برگزاری این رقابت‌ها را فرصتی مناسب برای توسعه کرمانشاه دانست و ادامه داد: از این فرصت برای معرفی بهتر ظرفیت‌های استان کرمانشاه در بخش‌های مختلف، فرهنگی، گردشگری، اقتصادی، تاریخی و ورزشی استفاده خواهیم کرد.  

محبی عنوان کرد: طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده، نمود برنامه‌های معرفی کرمانشاه را در برنامه‌های ویژه افتتاحیه و اختتامیه چهلمین دوره جام جهان پهلوان تختی خواهید دید.  

وی بیان کرد: کرمانشاه همیشه در رقابت‌های بین المللی این چنینی توانسته است به بهترین صورت ممکن وظیفه میزبانی را به انجام برساند.  

رئیس هیات کشتی استان اضافه کرد: مهمترین شاخصه برای میزبانی سوای داشتن امکانات، تماشاچیان پرشور و کشتی دوست است که شکر خدا کرمانشاه یکی از سرآمدان در این مورد است.  

محبی با اشاره به اینکه کرمانشاه برای دومین سال متوالی میزبان جام جهان پهلوان تختی است، گفت: جام تختی فرصت مناسبی است که جوانان جویای نام بتوانند خود را به اثبات برسانند و توانمندی‌های خود را نشان دهند.  

رئیس هیات کشتی کرمانشاه ادامه داد: این رقابت‌ها سکوی مناسبی برای پرتاب به سوی حرفه‌ای شدن کشتی گیران و تغییر تراز آنهاست.  

رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی جام جهان پهلوان تختی دی و بهمن ماه امسال در کرمانشاه و شیراز برگزار می‌شود.  

با توجه به ثبت این رقابت‌ها در تقویم سال ۲۰۲۰ اتحادیه جهانی کشتی، رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی روزهای ۱۸، ۱۹ و ۲۰ دی در شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.  

مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی نیز روزهای سه و چهار بهمن به میزبانی شهر شیراز برپا خواهد شد.  

حضور در جام تختی ملاک انتخاب آزادکاران

رقابت‌های کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی در حالی در کرمانشاه برگزار می‌شود که ملاک اصلی انتخاب نفرات تیم ملی برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو است.  

به طور حتم مدعیان کسب دوبنده تیم ملی با همه توان و آمادگی در جام جهان پهلوان تختی حضور پیدا خواهند کرد تا با وجود همه سختی‌ها و مشکلات، شانس خود را برای پوشیدن دوبنده تیم ملی امتحان کنند.  

با این وجود بسیاری از مدعیان در وزن‌های المپیکی حضور ندارند و برای اینکه شانسی برای حضور در المپیک داشته باشند، بنابر اعلام مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد باید از سوی هیات‌های کشتی استان درخواست تغییر وزن آنها به فدراسیون اعلام شود.  

براساس اعلام «محسن کاوه» مدیر تیم‌های ملی کشتی اگر کشتی‌گیری در اوزانی غیر المپیکی در جام تختی حضور یابد، بعد از برگزاری جام تختی شانسی برای حضور در وزن‌های المپیکی نخواهد داشت و قبل از برگزاری جام تختی باید تکلیف خودش را مشخص کند.  

به طور حتم جام تختی را باید نخستین گام گشتی آزاد در راه بازی‌های المپیک بدانیم و مدعیان حضور در المپیک راه طول و درازی را پیش رو خواهند داشت.  

نفرات مدال‌آور در پیکارهای کشتی قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان در نورسلطان قزاقستان شامل «حسن یزدانی»، «علیرضا کریمی»، «یونس امامی» و «بهنام احسان‌پور» در کنار «رضا اطری» به دلیل کسب سهمیه المپیک معاف هستند.  

همچنین با توجه به اینکه «امیرحسین زارع» در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به طور فشرده در پیکارهای قهرمانی امیدهای جهان در مجارستان، لیگ باشگاه‌های کشور و جام آلانز روسیه و جام باشگاه‌های جهان حضور داشته از سوی کادر فنی او نیز از جام تختی معاف شد. 

کد خبر 474279

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha