همشهری آنلاین: فدراسیون بین‌المللی کشتی (Fédération Internationale des Luttes Associées) با نام مخفف فیلا (Fila) در سال ۱۹۲۰ تاسیس شد. اتحادیه جهانی کشتی در حال حاضر ۱۷۴ عضو دارد، ریاست آن برعهده نناد لالوویچ از صربستان است و نهاد اداره‌کننده ورزش کشتی آماتور در دنیا و نماینده این ورزش در کمیته بین‌المللی المپیک به‌شمار می‌آید.

فیلا

اولین فدراسیون بین‌المللی توسعه رشته ورزشی کشتی و وزنه برداری در سال ۱۹۰۵ در شهر دویسبورگ آلمان تشکیل شد.

همچنین اولین اتحادیه بین‌المللی کشتی گیران (International Wrestlers' Union) نیز همزمان با بازی‌های المپیک در استکهلم سوئد در سال ۱۹۱۲ تاسیس شد. در سال ۱۹۱۳ محل کنگره برلین آلمان بود و کشورهای؛ آلمان، فنلاند، دانمارک، سوئد، روسیه، مجارستان، اتریش و بریتانیا شرکت داشتند.

در سال ۱۹۲۰ همزمان با المپیک آنتورب، کمیته بین المللی المپیک پیشنهاد کرد که هر رشته ورزشی فدراسیون مستقلی داشته باشد.

سال بعد در کنگره کمیته بین‌المللی المپیک که در لوزان برگزار شد، فدراسیون بین‌المللی کشتی آماتور (International Amateur Wrestling Federation) تشکیل شد.

در کنگره فدراسیون جهانی کشتی که ۸ سپتامبر سال ۲۰۱۴ در شهر تاشکند ازبکستان برگزار شد نام فیلا برای همیشه به بایگانی سپرده شد.

در این کنگره نام فدراسیون جهانی کشتی، ‌ به UWW اتحادیه جهانی کشتی تغییر یافت. همچنین با تایید اعضای کنگره از لگوی اتحادیه جهانی کشتی نیز رونمایی شد که البته برای مسابقات بین المللی و جهانی نیز لگوی جداگانه طراحی شده است.

همچنین با تایید کنگره اتحادیه جهانی کشتی اسکوربورد رقابت های کشتی تغییر می‌کند. در اسکوربورد جدید باید مشخصات کامل کشتی گیران شامل نام، ‌ نام خانوادگی، ‌ ملیت، ‌ قد، ‌ وزن و چند آیتم دیگر گنجانده شود. این تغییرات جهت هر چه جذاب‌تر شدن کشتی و ماندگاری این رشته در المپیک گرفته شده است.

شناسنامه فعالیت‌ها

  • برگزاری مسابقات قهرمانی کشتی جهان از سال ۱۹۰۴
  • برگزاری مسابقات قهرمانی کشتی زیر ۲۳ سال جهان از سال ۲۰۱۷
  • برگزاری  جام جهانی کشتی  از سال  ۱۹۷۳    
  • برگزاری جام باشگاه‌های کشتی آزاد جهان از سال  ۲۰۱۴

*آخرین بروزرسانی ۱۲ فوریه ۲۰۲۲

کد خبر 125832
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز