معاون اجتماعی پلیس فتا در خصوص ترفند کلاهبرداران با عنوان طرح حمایتی خرید عید به هموطنان هشدار داد.

پلیس فتا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا اظهار کرد: افراد سودجو و کلاهبردار با ارسال پیامک به هموطنان با عنوان «بر اساس مصوبه هیات دولت به تمامی هموطنان ایرانی که کد ملی معتبر دارند، جهت خرید عید به ازای هر نفر ۵۴۵ تومان پرداخت می‌شود»، کاربران را به لینک‌های جعلی هدایت و با سرقت اطلاعات کارت بانکی آنان، به برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی آنان اقدام می‌کنند.

سرهنگ پاشایی گفت: هموطنان این نکته را مدنظر داشته باشند که همه نیازهای خبری و ثبت‌نامی آنان در طرح‌های حمایتی دولت ابتدا توسط رسانه ملی و خبرگزاری‌های رسمی اطلاع‌رسانی می‌شود و مراحل ثبت‌نام قانونی با معرفی سایت‌های رسمی و سرشماره‌های معتبر همراه خواهد بود.

وی به هموطنان توصیه کرد که همواره مراقب ترفند کلاهبرداران و سودجویان به منظور دستیابی به اطلاعات کارت بانکی خود باشند و هیچ‌وقت به اخبار و پیامک‌هایی که از سوی منابع نامعتبر و غیررسمی انتشار پیدا می‌کند، توجه نکنند. همچنین این نکته را مدنظر قرار دهند که دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی هیچ‌گاه هنگام ثبت‌نام از آنان وجه درخواست نمی‌کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا در پایان از هموطنان خواست هر چه زودتر به فعال‌سازی رمز دوم یکبارمصرف خود از سوی بانک‌های عامل اقدام کنند و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir با همکاران وی در میان بگذارند.

کد خبر 474197

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha