رئیس پلیس فتا تهران بزرگ درباره ارسال پیامک‌های جعلی گفت: مسئولیت اصلی ارسال پیامک در ابتدا بر عهده خود اپراتورهاست. ما از طریق رصد یا گزارش شهروندان به محض اطلاع پیدا کردن سریعاً به همان اپراتور اعلام می‌کنیم و پیامک «این اتفاق افتاده کلاهبرداری است و نباید توجه کنید» از طریق همان سرشماره مجدداً پیامک ارسال می‌شود تا مراقبت باشند و فریب نخورند.

فتا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ تورج کاظمی در ادامه با اشاره به این که فیشینگ صفحات جعلی بانکی ۶۰ درصد از جرائم اینترنتی است، گفت: ایجاد صفحات جعلی و ساختگی در هر حوزه‌ای را فیشینگ می‌گویند. به دلیل این که مجرمان در فضای مجازی اهدافشان به موضوعات مالی سوق دارد، جعل صفحات درگاه‌های بانکی برای سرقت اطلاعات مربوط به دسترسی اشخاص از راهکارهایی است که مجرمان به آن بسنده می‌کنند و از این طریق اقدامات مجرمانه خودشان را برای به سرقت بردن اطلاعات مربوط به حساب‌های بانکی اشخاص در دستور کار دارند و از این طریق به برداشت‌های غیرمجاز یا سرقت اینترنتی از حساب اشخاص اقدام می‌کنند.

وی اظهار کرد: روزبه‌روز تمایل بیشتری از سوی شهروندان است تا اقدامات کاری خود را در حوزه‌های مختلف از جمله تبادلات مالی به بستر فضای مجازی انتقال دهند و همچنین سازمان‌ها و نهادهای دولتی از جمله مؤسسات پولی و بانکی نیز تمایل پیدا کردند تا خدماتشان را در بستر فضای مجازی ارائه دهند که هم سرعت بیشتری داشته باشد و هم سهولت در کار باشد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان این که مجرمان از موضوعات اجتماعی جامعه سوء‌استفاده می‌کنند و کاربران را فریب می‌دهند، اظهار کرد: مجرمان حوزه سایبری همیشه کاربران را فریب می‌دهند و آن‌ها را به سمت صفحات جعلی می‌کشانند.

سرهنگ کاظمی متذکر شد: طمع از نکاتی است که باعث می‌شود افراد به سمت آسیب‌پذیری هدایت شوند و به نوعی تعدادی از مجرمان با انجام مهندسی اجتماعی یعنی آماده کردن سناریوهای مختلفی از موضوعات اجتماعی روز قربانیان خود را انتخاب می‌کنند و آن‌ها را به سمتی که مد نظر دارند هدایت می‌کنند تا فریبشان دهند و به مرحله‌ای برسانند تا اطلاعات مورد نظر را بگیرند. اطلاعات مربوط به حساب بانکی‌شان را از طریق زبان خودشان در اختیار می‌گیرند و از این طریق اقدامات مجرمانه خود را انجام می‌دهند.

کد خبر 473728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =