مقات کرملین می‌گویند ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در تماسی تلفنی از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر اطلاعاتی که به پیشگیری از حملات تروریستی در شهر سنت‌پترزبورگ کمک کرده، تشکر کرده است.

trump putin

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  RT  سازمان امنیت فدرال روسیه (اف‌اس‌بی) بعدا تایید کرد اطلاعات ارائه‌شده بوسیله سازمان‌های امنیتی آمریکا به دستگیری  دو شهروند رورسی در ۲۷ دسامبر به ظن طرح‌ریزی برای حملات تروریستی در جشن‌های شب سال نور در سنت‌پترزبورگ انجامیده است.

بیانیه کرملین که روز یکشنبه ۸ دی منتشر شد، جزئیات بیشتری درباره این تماس تلفنی بین پوتین و ترامپ ذکر نمی‌کند و فقط می‌گوید «طیفی از موضوعات مورد علاقه طرفین» در این تماس تلفنی که از سوی مسکو شروع شد، مورد بحث قرار گرفت و دو رهبر درباره حفظ همکاری دوجانبه در پیکار بر ضد تروریسم توافق داشتند.

آلکساندر بورتنیکوف، رئیس اف‌اس‌بی در ماه اکتبر از تقویت تماس‌های میان سرویس‌های امنیتی آمریکا و روسیه در حوزه امنیت سایبری و سایر حوزه‌ها خبر داده بود. او در آن زمان گفته بود که آمریکا اطلاعاتی درباره افرادی که در حال طرح‌ریزی حملات تروریستی در روسیه بوده‌اند، در اختیار اف‌اس‌بی قرار داده است.

دو سال پیش نیز، واشنگتن درباره یک طرح بمب‌گذاری در یکی از  دو کلیسای جامع سنت‌پترزبورگ به روسیه هشدار داد و روسیه نیز به طور فعالانه در تحقیقات آمریکایی‌ها درباره متهمان بمب‌گذاری در دوی ماراتون بوستون همکاری کرده بودند.

کد خبر 474168

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha