آموزش کشت و داشت و برداشت گیاهان دارویی در مرکز تحقیقات و آموزش گل و گیاه شهرداری منطقه ۷، برای شهروندان زمینه کسب و کار فراهم کرده است.

گیاهان دارویی

همشهری آنلاین/ زینب زینال زاده: آموزش کشت گیاهان دارویی، چند سالی است با استقبال شهروندان مواجه شده و به گفته رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۷، شهروندان با شرکت در این کلاس‌ها و گذراندن مراحل روش کشت و داشت و برداشت گیاهان دارویی می‌توانند در پایان دوره، کسب و کاری برای خود راه اندازی کنند.
«شادی مالکی»، با اشاره به وضعیت گلخانه ها و مزرعه¬های آموزشی در منطقه۷ گفت: «حدود ۴۰۰ متر مربع گلخانه آموزشی و ۲۰۰ متر مربع مزرعه آموزشی در منطقه وجود دارد که روش کشت صیفی، سبزی و انواع گیاهان دارویی و تزئینی در آنها آموزش داده می‌شود.»
به گفته او شهروندان با شرکت در این دوره‌های آموزشی، از یک سو می‌توانند سبزی و صیفی مورد نیاز خود را به شکل ارگانیک تولید و از سوی دیگر پس از آشنایی با شیوه کاشت انواع گیاهان دارویی و خواص آنها،امرار معاش کنند.
مالکی در پایان گفت: «نزدیک به ۸۰ درصد کسانی که در دوره‌های آموزشی گل و گیاه شرکت می‌کنند در پایان، وارد بازار کسب و کار می‌شوند.»
مرکز تحقیقات و آموزش گل و گیاه شهرداری منطقه در خیابان سهروردی شمالی، خیابان ابن ایمین، خیابان سیبویه قرار دارد.
 

کد خبر 473829

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha