دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه آمریکا سفر به خاورمیانه را با انجام دیداری با ایهود اولمرت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پی می‌گیرد.

شبکه خبری دویچه وله از بیت‌المقدس گزارش داد، پیش از این کاندولیزا رایس در امان با ملک عبدالله، شاه اردن ملاقات کرد.

عبدالله در این دیدار همانند محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، سیاست شهرک‌سازی صهیونیست‌ها را مانعی برای ثبات منطقه خوانده و از آن انتقاد کرد.

با فشار آمریکا، سران رژیم صهیونیستی برخی تسهیلات را برای زندگی روزمره در کرانه باختری که فلسطینی‌ها در آن اسکان داده شده‌‌اند، مد نظر قرار داده‌اند. در این خصوص، بحث احداث منازل جدید برای ده‌ها هزار نفری که در نزدیکی رام‌الله ساکن هستند، به میان آمده است.

علاوه ارتش صهیونیستی تضمین داده است که از ده‌ها خیابان رفع انسداد خواهد کرد.

در همین حال، سلام فیاض، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه پس از نشست سه جانبه با رایس و ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس بر ضرورت توقف همه فعالیت‌های مربوط به شهرک‌سازی تاکید کرد.

فیاض در اظهاراتی که توسط دفتر وی منتشر شد، با اعلام این مطلب افزود: در این دیدار سه جانبه درباره تسهیلات پیشنهادی طرف اسرائیلی صحبت شد.

وی افزود: تسهیلاتی که ارایه می‌شود، باید در جهت کاهش رنج مردم ما باشد و به تشکیلات خودگردان فلسطینی برای انجام تکالیفش برای برآورده کردن نیاز شهروندان در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه کمک کند.

کد خبر 47335

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز