یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: اجلاس اتحادیه عرب که در دمشق تشکیل شده بود با صدور بیانیه پایانی به کار خود خاتمه داد

سران کشورهای عربی که امروز یکشنبه در پایتخت سوریه گردهم آمده بودند با تاکید بر افزایش اسلام ستیزی در جهان از حمله وحشیانه به اسلام ابراز تاسف کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از دمشق رهبران عربی در بیانیه پایانی این نشست اعلام کردند افزایش حمله وحشیانه به اسلام و افزایش اسلام ستیزی موجب نگرانی عمیق است به ویژه انکه اهانت به مسلمانان در کشورهایی که پیش از این به کثرت‌گرایی و پذیرش دیگران شهرت داشتند افزایش یافته است.
در این بیانیه آمده است پدیده قطبی شدن عمیقی که در جهان مشاهده می‌شود مسلتزم اقداماتی برای کاهش شکاف روزافزون بین فرهنگ‌ها و تمدن‌هاست.
شرکت کنندگان در نشست سران عرب هماهنگی بین اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی را برای مقابله با این پدیده و همچنین نااگاهی و تبعیض فزاینده در قبال اسلام که دین اعتدال و تسامح است درخواست کردند.
بخش نظارتی سازمان کنفرانس اسلامی علیه اسلام ستیزی در گزارشی در دوازده مارس اعلام کرده بود که این پدیده که از مبارزه بین‌المللی با تروریسم پس از حملات 11 سپتامبر 2001 افزایش یافته است ابعاد هشدار دهنده ای در غرب به خود گرفته است.
درخواست سران عرب درحالی ارایه می شود که واکنش‌های خشم آلود در جهان عربی- اسلامی پس از انتشار فیلم ضد اسلامی یک نماینده راستگرای افراطی هلند در اینترنت افزایش یافته است
کد خبر 47321

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز