مربی تیم دوچرخه‌سواری میاندوآب گفت: «مسعود خاکی» دوچرخه‌سوار عضو تیم ملی از این شهرستان نیازمند حمایت همه‌جانبه مسئولان برای حضور پرقدرت در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو است.  

دوچرخه سوار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی فرنیا سه‌شنبه ۳ دی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این دوچرخه سوار ملی‌پوش که به اردوی تیم ملی نیز دعوت شده، برای تمرین و شرکت در مسابقه‌ها حتی یک دوچرخه حرفه‌ای و مناسب در اختیار ندارد.  

وی افزود: از مسئولان به ویژه اداره ورزش و جوانان انتظار می‌رود که امکانات لازم را برای حضور قدرتمند این دوچرخه‌سوار میاندوآبی در مسابقات انتخابی المپیک و رقابت‌های قهرمانی آسیا فراهم کنند.  

فرنیا اضافه کرد: در حاشیه برگزاری همایش ترکیبی دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در میاندوآب در استان آذر شرقی از مسئولان شهرستان خواستیم که از این دوچرخه سوار حمایت کنند و برخی مسئولان نیز از جمله فرماندار و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیز قول مساعد دادند ولی تاکنون محقق نشده‌است.  

مربی تیم دوچرخه‌سواری میاندوآب با اشاره به اینکه مسعود خاکی به عنوان تنها نماینده آذربایجان‌غربی در مسابقات ملی و بین‌المللی حضور دارد، اضافه کرد: این ورزشکار توانمند توانسته ۱۰ مدال طلا به عنوان نماینده استان کسب کند که این آمار بسیار خوبی برای یک دوچرخه‌سوار است.  

«مسعود خاکی» هم اکنون در اردوی گزینشی تیم منتخب جوانان و پاراسایکلینگ به منظور حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ مالزی در تهران حضور دارد.  

وی به عنوان یکی از دوچرخه‌سواران حاضر تا ۱۰ دی‌ماه جاری در کمپ تیم‌های ملی مجموعه ورزشی آزادی در این اردو حضور خواهد داشت.  

خاکی متولد سال ۱۳۸۱ در میاندوآب است که به عنوان یکی از پدیده‌های نوظهور رشته دوچرخه‌سواری کشور محسوب می‌شود؛ وی دوچرخه‌سواری را به شکل حرفه‌ای و در حد قهرمانی از سال ۱۳۹۶ آغاز کرده است و از همان سال به اردوی تیم‌ ملی دعوت شد.  

کسب عنوان قهرمانی کشور در بخش کوهستان، کسب چندین عناوین نخست انتخابی تیم ملی و کسب مقام اول در مسابقات جایزه بزرگ قهرمانی کشور و مسابقات بین‌المللی از جمله مقام‌های کسب شده توسط این ورزشکار میاندوآبی است.  

کد خبر 472905

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha