صاحب مدال‌های درخشان در مسابقات برون مرزی و رتبه‌های برتر دومین المپیاد استعدادهای برتر کشور هستند. ۵۰ورزشکار موفق مناطق۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ را می‌گوییم که به دعوت اداره ورزش و جوانان جنوب غرب تهران در تالار کیان دور هم جمع شده‌اند تا برای تلاش‌هایشان مورد تجلیل قرار بگیرند.

تجليل از ورزشكاران

ساعت۱۰ است. گروهی از مهمانان در سالن نشسته‌اند و مهمانان دیگر به تدریج به جمع‌شان اضافه می‌شوند. بانیان مراسم ضمن خوشامدگویی به تک تک ورزشکاران، پیشکسوتان و مسئولانی که در جمع حضور دارند تلاش می‌کنند تا مراسم به بهترین شکل برگزار شود.

«امیرحسین صابری» عضو تیم‌ملی والیبال نوجوانان و جوانان در این مراسم حضور دارد. این ساکن منطقه۱۶ با بیان اینکه فعالیت در رشته والیبال را از ۷سال پیش در ورزشگاه هویزه آغاز کرده است، می‌گوید: «اکنون با عضویت در تیم‌ملی و کسب رتبه‌های برون مرزی دوست دارم در شناسایی استعدادهای ورزشی مناطق جنوبی پایتخت نقشی داشته باشم و هرکاری از دستم برآید در این حوزه برای بچه‌های محله‌ام انجام می‌دهم.» او با قدردانی از مسئولان برگزاری چنین مراسمی ادامه می‌دهد: «تجلیل از ورزشکاران اقدامی انگیزشی است که نیاز است تداوم داشته باشد.»

یکی دیگر از استعدادهای ورزشی حاضر در مراسم «مبینا نعمت‌زاده» عضو تیم‌ملی نونهالان تکواندو است. این ساکن منطقه۱۹ و دارنده ۲مدال طلای آسیایی و ۲مدال جهان ضمن قدردانی از حمایت‌های همیشگی مربیان خوب و هیئت جنوب غرب تهران می‌گوید: «از ابتدا فعالیتم را در باشگاه مجهز فرهنگسرای بهمن آغاز کردم. امکانات این مجموعه و مربیان آن فوق‌العاده هستند، اما از مسئولان تقاضا دارم باشگاه‌های مجهز جدید در همه رشته‌ها تأسیس کنند تا ورزشکاران برای تمرین‌های حرفه‌ای مجبور به ترک مناطق خود نباشند.»

در بین قهرمانان ۱۳رشته ورزشی«حمیدرضا زرین پیکر» قهرمان کشتی ساحلی کارگران جهان هم حضور دارد. او با بیان اینکه متأسفانه آن‌طور که باید به ورزش کشتی بها داده نمی‌شود، می‌گوید: «امیدوارم مسئولان برای افزایش انگیزه ورزشکاران جنوب تهران آیین تجلیل از آنها را بیشتر برگزار کنند.»

استفاده از ظرفیت‌های ورزشی جنوب تهران

«طیبه سیاوشی» که برای دیدار با استعدادهای ورزشی جنوب تهران در این مراسم حضور دارد، با بیان اینکه برگزاری چنین مراسمی قابل تقدیر است، می‌گوید: «این ورزشکاران علاوه بر زحماتی که به‌صورت فردی و جمعی کشیده‌اند به نوعی سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند که نیاز است از آنها قدردانی شود.» این نماینده مجلس به وجود بیش از ۳۰۰مکان ورزشی در مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ که ۲۹مرکز دولتی است اشاره کرده و می‌گوید: «اماکن ورزشی دولتی به نسبت تراکم جمعیت این مناطق و نیازهای آنها محدود به نظر می‌رسد که امیدواریم با حمایت مسئولان به تعداد آنها افزوده شود.»

سیاوشی درباره تعامل مجلس دهم با دولت در حوزه ورزش همگانی صحبت کرده و در پاسخ به اینکه آیا در حوزه ورزش قهرمانی اقدامی از سوی مجلس صورت گرفته، می‌گوید: «متأسفانه بودجه‌ای به ورزش قهرمانی اختصاص داده نمی‌شود و در تلاش هستیم که مواردی را که به مجلس ابلاغ می‌شود با تعامل با وزارت ورزش و جوانان اجرا کنیم.» این نماینده مجلس از جمعیت جوانان ورزشکار در جنوب غرب تهران به‌عنوان یک ظرفیت یاد کرده و می‌گوید: «از این افراد می‌توان در آموزش و پرورش و مجامع ورزشی استفاده کرد.» وی در ادامه به ورزش زنان اشاره کرده و می‌گوید: «قهرمانان مرد اغلب به راحتی می‌توانند از امکانات اسپانسری استفاده کنند ولی متأسفانه خانم‌ها کمتر از این موضوع بهره‌می‌برند.»

افتتاح سالن‌های ورزشی مجهز

رئیس اداره ورزش و جوانان جنوب غرب تهران ضمن قدردانی از قهرمانان ورزشی مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ از اقدامات مهمی که در حوزه ورزش قهرمانی در حال اجراست یاد کرده و می‌گوید: «یکی از این طرح‌ها ساخت سالن چند منظوره در بخش آفتاب منطقه۱۹ است. تعمیر و تجهیز اساسی مجموعه ورزشی شهید قیانوری به‌عنوان پایگاهی برای ورزش‌های قهرمانی، جانبازان و معلولان طرح مهم دیگری است که با ظرفیت برگزاری مسابقات آسیایی و بین‌المللی، ۲۲ بهمن افتتاح خواهد شد.»

او به جلسه مشترکی با حضور شهردار منطقه۱۹ اشاره می‌کند و می‌گوید: «مناطق تحت پوشش اداره ورزش و جوانان جنوب غرب در بخش جانبازان و معلولان بسیار موفق عمل کرده‌اند و به همین دلیل قرار است با مشارکت شهرداری منطقه۱۹ یک سالن ورزشی اختصاصی برای جانبازان و معلولان راه‌اندازی شود.»

رنجبر با اشاره به افرادی که در دومین المپیاد استعدادهای ورزشی برتر شده‌اند، می‌گوید: «با برنامه‌ریزی‌هایی که در اداره کل ورزش استان تهران انجام شده، قرار است با مشارکت هیئت‌های ورزشی، این استعدادها مورد حمایت قرار گیرند تا در رقابت‌های آسیایی و المپیک برای کشور افتخارآفرین باشند.»

کد خبر 472896

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha