نماینده تهران در مجلس درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات پیش رو تصریح کرد نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد مشارکت مردم کلانشهرها در انتخابات مجلس پایین خواهد بود.

محمود صادقی

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از آناتولی، محمود صادقی نماینده تهران در مجلس و عضو فراکسیون امید درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات آینده مجلس اظهار داشت: در انتخابات مجلس شرایط با ریاست جمهوری متفاوت است. در کلانشهرها مردم جهت گیری سیاسی دارند. با توجه به نظرسنجی‌ها چیزی که تا کنون مشخص شده، این است که مشارکت مردم کلانشهرها پایین خواهد بود.

وی با بیان اینکه رقابت در شهرهای کوچک متفاوت است ادامه داد: در شهرهای کوچک رقابت محلی است. میزان مشارکت همان متوسطی است که بود. مردم در شهرهای کوچک در انتخابات مجلس به مسائل کلان و سیاسی توجه نمی‌کنند و بیشتر رقابت طایفه‌ای و محلی است.

صادقی با اشاره به اعتراضات مردمی پس از افزایش قیمت بنزین در این کشور و تاثیر آن بر انتخابات گفت: اصلاح طلبان با برنامه ریزی و ایجاد شورای عالی سیاستگذاری قصد داشتند مشارکت فعال داشته باشند اما حوادث اخیر در کشور مردم را عصبانی کرد و عاملی شد که بسیاری از اصلاح طلبان که امید به ثبت نام کردن آنها بود، به این دلیل که مجلس بسیار تضعیف شده است، برای انتخابات ثبت نام نکنند.

این عضو فراکسیون امید مجلس ایران با بیان اینکه ۳۰ درصد کاندیداهای مطرح اصلاح طلبان هستند پیش بینی خود را از احتمال انتخاب شدن اصلاح طلبان اینگونه عنوان کرد: مردم اگر امیدوار باشند و میزان مشارکت بالای ۵۰ درصد باشد می توان گفت اصلاح طلبان حضور اکثریت خواهند داشت. در حقیقت انتخاب شدن اصلاح طلبان به دو عامل بستگی دارد، حاکمیت تا چه میزان فضا را باز کند و میزان مشارکت مردم بالا باشد.

  •  اعتراضات کمتر متوجه حاکمیت است

محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان استان یزد در مجلس ایران نیز درباره تاثیر اعتراضات مردم بر میزان مشارکت در انتخابات مجلس گفت: اختلاف نظرها، تنگناها، اتفاقات و مشکلات رخدادهایی هستند که با تحریم‌های آمریکا علیه ایران شدت یافته است. بستر اعتراضات کمتر متوجه حاکمیت است. مردم می دانند حاکمیت برای ارتقای رفاه اقتصادی و اجتماعی تلاش می کند.

وی با بیان اینکه بین اصولگرا و اصلاح طلب در ایران اختلاف نظرهایی وجود دارد اما همه آنها ارتقا منافع ملی را در نظر دارند و از علاقه مندان به نظام ایران هستند، افزود: حضور گسترده مردم در انتخابات، کشور را از حملات بیگانگان به ویژه آمریکا دور می کند. آنها نمی خواهند ملت ما وحدت داشته باشد.

تابش درباره تشویق مردم به حضور در انتخابات گفت: مجموعه حاکمیت برای مردم تشریح کند در چه تنگنایی قرار دارد و مردم هم همانطور که در جنگ کمک کردند در این مرحله هم کمک کنند تا از آن عبور کنیم. همچنین نهادهای حاکمیتی تمهیدی ایجاد کنند تا مقدمات تائید صلاحیت داوطلبان طبق قانون انجام شود تا مردم احساس کنند در این ویترین همه جور جنسی وجود دارد.

کد خبر 472716

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    1 0
    خوبه بالاخره یکی فهمید که مردم درانتخابات دیگرشرکت نمی کنند. جای شکرش باقیه.