دادگاهی در عربستان سعودی به اتهام‌های ۱۱ نفر در ماجرای قتل جمال خاشقچی رسیدگی و برای پنج متهم حکم اعدام صادر کرد.

جمال خاشقچي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بلومبرگ، دست‌کم هشت متهم در پرونده قتل فجیع روزنامه‌نگار عربستانی در کنسولگری ریاض در استانبول گناهکار شناخته شدند و قاضی برای پنج نفر آنها حکم اعدام داد. سه متهم دیگر هم هر کدام به ۲۴ سال زندان محکوم شدند. نکته اینکه با وجود افتادن بار مسئولیت قتل خاشقچی بر گردن محمد بن سلمان، قاضی اعلام کرد شواهد و مدارک کافی برای محکوم کردن شاهزاده سعودی و دستیاران نزدیک او وجود ندارد.

مرگ دردناک جمال خاشقچی زلزله‌ای سیاسی در دستگاه حکومت عربستان ایجاد و روابط ریاض را با متحدان دیرینه و کلیدی خود از جمله ایالات متحده آمریکا تیره و تار کرد. حکم دادگاه روز دوشنبه اعلام شد و هنوز معلوم نیست محکومان پرونده به ویژه آنها که قرار است اعدام شوند می‌توانند به حکم اعتراض کنند یا نه. درباره حکم سه متهم دیگر پرونده قتل خاشقچی هنوز چیزی اعلام نشده است.

سعود القطحانی، مشاور ارشد محمد بن سلمان هم جزو متهمان پرونده بود و بازپرس‌ها از او هم بازجویی کردند اما گفته می‌شود هنوز سندی درباره دست داشتن این چهره نزدیک به ولی‌عهد سعودی در ماجرای قتل خاشقچی به دست نیامده است. بن‌سلمان پس از ماجرای سال گذشته مشاور ارشد خود را برکنار کرده بود. احمد العصیری، از نیروهای ارشد اطلاعاتی عربستان هم بی‌گناه تشخیص داده شد.

کد خبر 472606

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha