دادگاهی در عربستان سعودی یک مرد یمنی را به جرم حمله با چاقو به بازیگران نمایش موزیکال اسپانیایی در ریاض به مرگ محکوم کرد.

نمایش موزیکال اسپانیایی در عربستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌اف‌پی، عوامل و بازیگران اسپانیایی ماه گذشته میلادی سرگرم اجرای یک نمایش زنده در پایتخت عربستان بودند که دو مرد با چاقو به آنها حمله کردند. مقام‌های مادریدی گفتند در حمله روز ۱۱ نوامبر چهار اسپانیایی زخمی شدند و البته کسی کشته نشد. دادگاه عربستان به متهم اصلی این حادثه که یک مرد یمنی است حکم اعدام داد و مرد دیگر به ۱۲.۵ سال زندان محکوم شد.

تلویزیون دولتی الاخباریه روز یکشنبه اعلام کرد حکم دادگاه کیفری ریاض بدوی است و متهمان می‌توانند برای بررسی دوباره و صدور حکم درخواست تجدید نظر بدهند. پلیس عربستان هویت مظنون اصلی حادثه را یک مرد ۳۳ ساله یمنی معرفی کرد؛ کسی که در جریان اجرای یک نمایش خارجی در پارک کینگ عبدالله به مردم یورش برده بود. این اجرا از مجموعه برنامه‌های دو ماهه جشنواره فصلی ریاض بود.

شبکه الاخباریه هفته گذشته در یک گزارش مدعی شد فرد مهاجم از القاعده یمن فرمان گرفته بود، هر چند گروهک تروریستی القاعده هرگز مسئولیت این حمله و اقدام را بر عهده نگرفت. ارتش و نیروهای نظامی عربستان سعودی از چند سال پیش درگیر ائتلاف تجاوز به خاک یمن و به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم این کشور هستند و همزمان ادعای مبارزه با القاعده هم دارند.

از سوی دیگر،‌ پلیس ریاض هفته گذشته در پی شکایت بانوان عربستانی در شبکه‌های اجتماعی ۸۸ نفر را به اتهام دست داشتن در آزار و اذیت زنان در جشنواره موسیقی دو هفته پیش در پایتخت بازداشت کرد. این جشنواره ده‌ها هزار تماشاگر داشت و گفته می‌شود گستردگی برنامه‌های آن در تاریخ عربستان سابقه نداشته است.

با وجود هزینه‌های میلیارد دلاری اصلاحات محمد بن سلمان برای حکومت سعودی، عربستان همچنان درگیر رسوایی‌های حقوق بشری است؛ به ویژه پس از قتل دهشتناک جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد در کنسولگری عربستان در استانبول. دادگاه ریاض هفته گذشته شاهزاده سعودی و تمام عوامل اصلی قتل خاشقچی را تبرئه کرد.

کد خبر 474164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha