کتاب "شهروندی و مطبوعات " اثر یونس قیصی‌زاده پیشکسوت رسانه‌ای، مدیرمسئول هفته‌نامه نسیم جنوب و فعال اجتماعی بوشهر وارد بازار تازه‌های نشر شد.

کتاب شهروندی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کتاب " شهروندی و مطبوعات " در ۲۶۴ صفحه، با شمارگان یک‌هزار نسخه توسط نشر نایبند و در چاپخانه بهارستان بوشهر به چاپ رسیده است.

 کتاب “ شهروندی و مطبوعات ” شامل ۲ بخش است که در بخش نخست به مباحث شهروندی و آموزش و تربیت شهروندان پرداخته‌شده است که در چندین فصل مباحثی ازجمله مفهوم‌شناسی شهروندی، آموزش تعلیم و تربیت شهروندی، رسانه و تأثیرات آن، مطبوعات و نظام رسانه‌ای و  غیره موردبررسی قرارگرفته است.

 در بخش دوم کتاب، مطالعه پیمایشی به‌منظور بررسی نقش مطبوعات در آموزش شهروندان حرفه‌ای انجام‌گرفته است که از این نظر می‌توان این کتاب را در زمره‌ نخستین کتاب‌هایی قلمداد کرد به تأثیر مطبوعات بر شهروندی در یک تحقیق پیمایشی در کشور پرداخته است.

بدین منظور با طرح فرضیاتی در خصوص تأثیر مطبوعات بر آموزش، اعتقادات، مهارت‌های عقلانی و مهارت‌های مشارکتی شهروندان حرفه‌ای با استفاده از روش‌های علمی و پیمایشی (انجام نمونه‌گیری از جامعه آماری و تکمیل پرسشنامه) این فرضیات مورد آزمون قرارگرفته‌ و نتایج خواندنی و کاربردی را برای علاقه‌مندان و خوانندگان فراهم کرده است.
 

کد خبر 472388

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha