مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
۰ نفر

معاون سیاسی‌ امنیتی استاندار زنجان گفت: بر اساس آمار، روند سالمندی در زنجان، صعودی است و باید سالمندان موردحمایت قرار گیرند.

سالمند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، خدابخش مرادی‌نافچی در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان زنجان اظهار کرد: جمعیت از نظر صاحب‌نظران از دو نظر حائز اهمیت است که یکی جمعیت از دیدگاه هویت ملی و دیگری تقویت امنیت ملی است.

این مسئول ادامه داد: توجه به جمعیت توجه به هویت ملی است و مقام معظم رهبری راهبرد را در این خصوص اعلام کرده‌اند و وظیفه استان‌ها اجرا و تحقق این راهبرد است. رویکرد همه جلسات فرهنگی و اجتماعی مداخله است ولی باید توجه داشت که مداخله به‌منظور تغییر وضعیت موجود به روند بهتر است.

وی افزود: در ترسیم برنامه‌ها طی جلسات باید آینده‌نگری کرد، بر اساس آمار، روند سالمندی در زنجان، صعودی است و باید سالمندان مورد حمایت قرار گیرند.

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید وظایف خود در مورد سیاست‌های کلی جمعیت را اعلام کنند، گفت: باید برای تحقق عملیات برنامه جمعیت در سال آینده آماده‌باشیم.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه امسال ۱۱ هزار واقعه ولادت در استان ثبت‌شده است، اظهار کرد: این بدان معنا است که هر ساعت دو واقعه ولادت در استان زنجان به ثبت می‌رسد.

سیدعلی شفیعی ادامه داد: امسال ۵۵۳۴ واقعه ازدواج در استان زنجان به ثبت رسیده و این بدان معنا است که هر یک ساعت، یک واقعه ازدواج به ثبت می‌رسد؛ همچنین در هشت‌ماهه گذشته آمار طلاق در استان زنجان ۲۲ درصد کاهش داشته است.

در ادامه مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان اظهار کرد: باید پایش و بررسی مستمر آمار تحولات جمعیتی استان و نیز شناسایی مشکلات و موانع و تحقق اهداف منطبق باسیاست‌های کلی جمعیتی انجام شود. همچنین شناسایی اولویت‌های استانی در اجرای سیاست‌های کلی جمعیت و تعیین اولویت‌های برنامه‌ای درزمینهٔ تحقق سیاست‌ها باید موردتوجه باشد.

مسیح الله سلطانی ادامه داد: برنامه‌ریزی و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و تهیه دستور کارهای استانی باید موردتوجه و تاکید قرار گیرد.

این مسئول افزود: سیاست‌های کلی جمعیت با رویکرد ارتقای پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری در دستور کار قرار گیرد و بر اساس تحولات در حوزه جمعیتی در استان، بعد خانوار در زنجان از 5نفر به ۳.۳ رسیده است.

سلطانی بیان کرد: نرخ رشد سالانه جمعیت در استان زنجان ۸۱ صدم درصد است، استان زنجان در این زمینه با میانگین کشوری هماهنگی دارد و نرخ جمعیت روستایی ثابت بوده که از علل این ثبات به مهاجرت روستاییان، تبدیل برخی نقاط روستایی به شهری و غیره می‌توان اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های سرشماری تغییراتی در جمعیت استان زنجان مشاهده‌شده است، گفت: کاهش سهم جمعیتی صفرتا ۱۴ سال، افزایش جمعیتی ۱۵ تا ۶۴ سال و نیز افزایش جمعیت ۶۵ سال و بیشتر، ازجمله این تغییرات بوده است.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان اضافه کرد: در ۳۰ سال اخیر جمعیت سالمندی در استان زنجان افزایش دو برابری داشته است.

کد خبر 472122

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha