یک دختر ۲۱ ساله که در اینترنت با یک نیروی داعش در سوریه ازدواج و ۳۵ پوند (۴۵ دلار) به حساب او پول واریز کرده بود، به ۱۸ ماه زندان محکوم شد.

ملکه زیبایی داعش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیپندنت، امانی نور که پیش از این در بریتانیا ملکه زیبایی هم شده بود، می‌خواست با سفر به سوریه به همسری بپیوندد که هرگز ندیده بود اما پیش از رفتن به این سفر بازداشت شد. این دختر ۲۱ ساله روز جمعه در بریتانیا به اتهام پشتیبانی از تروریسم برای ۱۸ ماه به زندان افتاد.

دیگر متهم این پرونده ویکتوریا وبستر بود که او هم به اتهام تشویق نور به پیوستن به داعش و پشتیبانی مالی از تروریسم باید ۱۷ ماه پشت میله‌های زندان باشد. پلیس منچستر بزرگ اعلام کرد هر دو زن دیدگاه‌های افراطی دارند و به شدت از نیروهای داعشی فعال در سوریه حمایت می‌کنند. نور دانشجوی هنرهای نمایشی بود و پنج سال پیش در رقابت ملکه زیبایی نوجوانان بریتانیا تا مرحله نهایی بالا رفت.

او پیش‌تر در دادگاه لیورپول اعتراف کرده بود پس از پایان رابطه‌اش با یک بازیکن فوتبال لیگ برتر انگلیس در ۱۸ سالگی به شدت به مذهب گرایش پیدا کرد و می‌خواست با ازدواج با یک مبلغ مسلمان به عربستان سعودی برود. وقتی این ازدواج به سرانجام نرسید و شکست خورد، نور درباره گروه‌های افراطی در اینترنت جستجو کرد و همان‌جا با وبستر آشنا شد؛ یک زن ۲۸ ساله انکلیسی و مادر دو فرزند.

وبستر اندکی بعد نور را با یک نیروی داعشی آشنا کرد و مدعی شد این مرد در سوریه حتی نان برای خوردن ندارد و ماه رمضان را به سختی سپری می‌کند. نور بهار سال گذشته با نام مارگارت آلن ۴۵ دلار به حساب این عضو داعش واریز کرد و وبستر هم در دو نوبت ۶۰ دلار به او پول رساند. اتهام این مادر انکلیسی پول دادن به گروه‌های تروریستی و ترغیب نور برای حمایت کردن از ترپریسم و پیوستن به داعش است.

پلیس انگلیس در گوشی هر دو زن ویدئوهای شکنجه و قتل داعش را یافت و همچنین به متن گفتگوهای نور با مردی به نام حکیم در تلگرام دسترسی پیدا کرد. تلگرام محبوب‌ترین ابزار ارتباطی داعش و تروریست‌های عضو آن در جنگ سوریه بود.

کد خبر 472011

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha