پلیس بریتانیا اعلام کرد روز جمعه ۸ آذر مردی را که چند نفر را در محله «پل لندن» شهر لندن زخمی کرده بود و یک کمربند انتحاری تقلبی به تن داشت، به ضرب گلوله کشته است.

London

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، پلیس لندن گفت: اندکی پیش از ساعت ۲ بعدازظهر از حادثه چاقوزنی در محوطه‌های نزدیک پل لندن، جایی که دو سال پیش صحنه حمله مرگباری بوسیله یک پیکارجوی اسلام‌گرا بود، آگاه شده است

نیل باسو، افسر ارشد ضد تروریسم بریتانیا گفت: «یک مظنون مرد بوسیله افسران مسلح ویژه پلیس شهر لندن مورد اصابت گلوله قرار گرفت و من می‌توانم تایید کنم که این مظنون در صحنه مرده است.»

باسو گفت: «شماری از افراد دیگر در جریان این حادثه زخمی شدند. به نظر ما وسیله‌ای که درون بدن مظنون پیچیده شده بود، یک جلیقه انفجاری تقلبی بود.»

ویدئویی که درباره این حادثه روی توئیتر پست شده است، گلاویز شدن چند پلیس را با مردی روی زمین در پیاده‌روی پل لندن نشان می‌دهد. بعد یکی از این افراد چاقو را از دست مرد می‌گیرد و از محل نزاع دور می‌شود.بعد یک پلیس مسلح شخص دیگری از روی مرد که هنوز روز زمین است، کنار می‌کشد. مدت کوتاهی بعد، صداهای شبیه دو بار شلیک گلوله شنیده می‌شود و مرد روی زمین بی‌حرکت می‌شود.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا در  بیانیه‌ای در این باره گفت:‌«من اخبار حادثه روی پل لندن را دریافت می‌کنم و می‌خواهم از پلیس و همه کارکنان خدمات اضطراری برای پاسخ فوری‌شان تشکر کنم»

پل لندن یا لاندن بریج در ماه ژوئن ۲۰۱۷ صحنه حمله‌ای تروریستی بود که در آن سه پیکارجو با یک وانت افراد پیاده را زیر گرفتند و بعد با چاقو به مردم حمله کردند و در نهایت باعث مرگ هشت نفر و زخمی شدن دست کم ۴۸ نفر شدند. داعش در آن زمان مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

کد خبر 466398

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha