وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه سیاست‌های ایران‌هراسانه‌اش، نام ایران را در فهرست کشورهای ناقض آزادی ادیان نگه داشت.

آمریکا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای، کشورهایی از جمله ایران، برمه، چین، اریتره، کره شمالی، پاکستان، ‌ عربستان سعودی، تاجیکستان و ترکمنستان را دوباره تحت قانون بین‌المللی آزادی ادیان سال ۱۹۹۸ در فهرست کشورهایی که مدعی است مرتکب «تخطی‌های جدی از آزادی ادیان» شده‌اند، قرار داد. ایران سال ۲۰۱۸ هم از سوی آمریکا در این لیست قرار گرفته بود.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری در این باره نوشت: آمریکا همیشه به تحکیم تعهد خود نسبت به آزادی ادیان ادامه داده و خواهد داد. هیچ کشور، نهاد، یا فردی قادر نخواهد بود بدون معافیت از مجازات، به آزار مردم با ایمان بپردازد. این اقدام در زمینه آزادی ادیان نشان می‌دهد که هرگاه ایمان مورد حمله قرار گیرد، ما وارد عمل خواهیم شد.

این ادعای آمریکا در حالی مطرح می‌شود که سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تازه ترین اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا درباره مسائل حقوق بشری اظهار داشت: پمپئو که از ریاست یک سازمان جهنمی، فریبکار، برانداز و شکنجه گر به وزارت خارجه آمریکا آمده و تفکرات جهنمی خود را به میدان دیپلماسی به عنوان یک حوزه متمدنانه منتقل کرده است در حد و اندازه هیچ وزیر خارجه ای در جهان نبوده و جایگاهی در این حوزه ندارد.

موسوی افزود: وزرای امور خارجه معمولا منادی صلح، آشتی، گفت‌وگو و احترام هستند در حالیکه آقای پمپئو بلندگوی قلدری، فریبکاری، تحقیر و توهین با زبان خشم، پرخاشگری، جهل و افراط است.

کد خبر 471846

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha