سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به سخنان وزیر خارجه آمریکا گفت: او که تفکرات یک سازمان جهنمی، فریبکار و برانداز (CIA) را به میدان دیپلماسی به عنوان یک حوزه متمدنانه آورده در حد و اندازه هیچ وزیر خارجه‌ای در جهان نیست و جایگاهی در این حوزه ندارد.

موسوی سخنگوی وزارت خارجه هوم پیج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تازه ترین اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: پمپئو که از ریاست یک سازمان جهنمی، فریبکار، برانداز و شکنجه گر به وزارت خارجه آمریکا آمده و تفکرات جهنمی خود را به میدان دیپلماسی بعنوان یک حوزه متمدنانه منتقل کرده است در حد و اندازه هیچ وزیر خارجه ای در جهان نبوده و جایگاهی در این حوزه ندارد.

موسوی افزود: وزرای امور خارجه معمولا منادی صلح، آشتی، گفتگو و احترام هستند در حالیکه آقای پمپئو بلندگوی قلدری، فریبکاری، تحقیر و توهین با زبان خشم، پرخاشگری، جهل و افراط است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکومیت سخنان پومپئو یادآوری کرد آنها با این روش‌ها راه بجایی نخواهند برد چونانکه تاکنون نیز جز یک دیپلماسی و سیاست خارجی ناکارآمد، متوهم، مشوّش، ایستا و زور گو تصویر دیگری را به مردم و نخبگان آمریکا و جهان ارزانی نداشته‌اند.

وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در کنفرانسی خبری درخصوص اوضاع حقوق بشر در ایران ادعاهای مختلفی را علیه کشورمان مطرح کرد و گفت که آمریکا ار ورود مسئولان ایرانی و خانواده‌هایشان به ایالات متحده جلوگیری می‌کند.

کد خبر 471571

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha