شب یلدا یعنی شب با هم بودن، کنار هم نشستن و گل گفتن و گل شنیدن. اما در همین شبی که به بلندترین شب سال معروف است آدم‌هایی هستند که نقش زیادی در پاکیزگی شهرمان دارند و مجبورند به خاطر شرایط شغلی دور از خانه و خانواده باشند. شورایاری محله راه آهن با همکاری خیرین محلی ترتیبی داده اند تا طولانی ترین شب سال برای این قشر خاطره انگیز شود.

یلدا مهربانی

همشهری آنلاین/ فاطمه عسگری نیا: یازدهمین جشن یلدای اهالی محله راه اهن برای کارگران خدمات شهری و فضای سبز در منطقه ۱۱ امروز با حضور کارگران و اهالی برگزار شد. پاکبانان و کارگران فضای سبز با همان لباسهای سبز رنگ همیشگی در مراسم حضور داشتند. شانه به شانه اهالی محله. گویا همه عضو یک خانواده اند. خیلی هایشان در این شهر غریب اند و برای کار آمده اند. تعداد انگشت شماری هم ساکن همین منطقه و محله های قدیمی آن هستند.  

دبیر شورایاری محله راه اهن در گفتگو با همشهری محله می گوید:« اهالی محله راه آهن هر سال با شرکت در طرح بازیافت زباله های خشک تحت عنوان جاده دو طرفه کمک می کنند تا در چنین مناسبت هایی همه دور هم ایام شاد و خوبی را سپری کنیم. »

علی اصغر فراهانی ادامه می دهد:« امسال نیز مانند ده سال گذشته با پیگیری شورایاری محله راه آهن و کمک خیرین که تعدادی از آنها را پرسنل شهرداری منطقه ۱۱ و ناحیه ۴ شهرداری این منطقه تشکیل می دهند، سور و سات این جشن سنتی در سرای محله راه اهن فراهم شد. »

او می گوید:«‌ تفاوت جشن یلدای امسال محله راه آهن با سالهای پیش این است که در جشن امسال زنان سرپرست خانوار محله راه آهن نیز در این جشن شرکت داشته و از پک های یلدایی تهیه شده به خانه می برند. »

در جشن یلدای محله راه اهن همه کارگران خدمات شهری و فضای سبز حضور دارند چه ایرانی ها چه نیروهای افغانی، دبیر شورایاری محله راه اهن در این باره اظهار می دارد:« با توجه به اشتراکات فرهنگی موجود میان ما و کشور افغانستان سعی کرده ایم در این جشن کارگران افغانی هم در کنار کارگران ایرانی حضور داشته باشند تا هم حس نوعدوستی را در میان اهالی محله رواج دهیم هم از زحمات یکساله این عزیزان تقدیر کنیم. »

کد خبر 471829

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha