کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تا چهارشنبه این هفته جوی آرام را در بیشتر مناطق کشور خواهیم داشت که نسبتا پایدار خواهد بود بنابراین موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها و غبار در شهرهای بزرگ، صنعتی و پرجمعیت به ویژه تهران خواهد شد.

آلودگي هوا در خيابان پيروزي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امین حسین نقشینه با بیان این مطلب افزود: انتظار داریم این پایداری جو در خوزستان به ویژه در بخش‌های جنوبی و مرکزی همراه با رطوبت سطح زمین به صورت مه غلیظ بروز کند یعنی در خوزستان پدیده مه غلیظ خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه با شکل‌گیری جریانات جنوبی بر روی سواحل شمالی افزایش دما پیش‌بینی شده است، این روند هم در استان‌های شمالی و هم استان اردبیل رخ خواهد داد، دوشنبه تا چهارشنبه سرعت وزش باد بر روی اردبیل افزایش پیدا می‌کند.

نقشینه ادامه داد: روز چهارشنبه سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و ابتدا مناطق شمال غرب و سپس غرب را تحت تاثیر قرار می‌دهد، پنجشنبه نیمه غربی کشور را فرا می‌گیرد و سبب بارش باران، برف،  وزش باد و کاهش دما می‌شود، از روز پنجشنبه برای شمال غرب کشور کاهش دما پیش‌بینی شده است و طی پنجشنبه و جمعه هوا در این مناطق سردتر می‌شود.

به گفته وی، با ورود سامانه بارشی به کشور شاهد بارش برف و باران در شمال غرب کشور در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: هوای تهران امروز غبار محلی خواهد داشت و شب غبارآلود خواهد بود، از فردا بر غلظت آلاینده‌ها در پایتخت افزوده می‌شود و دامنه غلظت آلاینده‌ها تا چهارشنبه ادامه دارد و همچنان شاهد بیشتر شدن غلظت آلودگی خواهیم بود، پنجشنبه هوای تهران بارانی می‌شود اما چون باد چندانی به همراه ندارد با قاطعیت نمی‌توان گفت که آلاینده‌ها را کاهش دهد، کمینه دمای امروز مهرآباد ۳ و شمیرانات ۱ درجه بالای صفر بود و بیشینه دما در این مناطق به ترتیب ۱۴ و ۱۳ درجه بالای صفر می‌شود.

نقشینه گفت: شهرکرد با دمای ۱۰ درجه زیر صفر، همدان ۹ درجه زیر صفر و بندرعباس ۲۵ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کد خبر 471695
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha