شهردار تهران در خصوص احتمال تعطیلی پایتخت در چند روز آینده با اشاره به اینکه ما در این زمینه تنها مرجع تصمیم‌گیر نیستیم و کمیته اضطرار آلودگی هوا در این مورد تصمیم می‌گیرد، گفت: در شرایط اضرار و آلودگی هوا قاعدتا امکان تخلیه شهر وجود ندارد.

حناچي در جمع خبرنگاران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم،  پیروز حناچی در حاشیه آیین افتتاح رسمی شیرخوارگاه شبیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری نیز به سهم خودش در ارتباط با مسئولیت اجتماعی اقداماتی را انجام داده است و در واقع از تمامی شهرداران مناطق درخواست دارد که توجه ویژه‌ای به مرکز نگهداری کودکان داشته باشند.

وی افزود: مسئله آسیب‌های اجتماعی فقط در کلانشهری مثل تهران نیست و سایر کلانشهرها نیز با آن روبرو هستند و باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت دستگاه، سازمان‌ها و خیرین این آسیب‌ها را کاهش دهیم.

حناچی همچنین به مشکل آلودگی هوا، ترافیک و حاشیه‌نشینی اشاره کرد و گفت: همه این شهرها با این موارد و معضلات روبرو هستند و این مسائل اجتناب‌ناپذیر است اما باید تلاش کنیم که آثار وارد شده از این معضلات را کمتر کنیم.

شهردار تهران به مسئله فقر اشاره کرد و گفت: یکی از ریشه‌های آسیب‌های اجتماعی گسترش فقر است و ما باید بتوانیم با اقدامات موثر و علمی فقر را در سطح جامعه کاهش بدهیم.

وی همچنین در رابطه با وضعیت آلودگی هوای تهران نیز گفت: در این زمینه کمیته اضطرار آلودگی هوا، جلساتی را برگزار می‌کند و شهرداری نیز یک عضو از این کمیته است و نظرات خود را مطرح می‌کند و درباره تعطیلی روزهای آینده در تهران شهرداری تصمیم‌گیرنده نیست و کمیته اضطرار آلودگی هوا در این زمینه تصمیم می‌گیرد.

حناچی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد که تهران با افزایش آلایندگی هوا در چند روز آینده تعطیل شود گفت: همانطور که گفتم ما در این زمینه تنها تصمیم‌گیر نیستیم بلکه کمیته اضطرار در این زمینه تصمیم نهایی را می‌گیرد اما ما نیز گزارش خود را از طریق نماینده شهرداری در اختیار این کمیته قرار می‌دهیم.

وی در خصوص شرایط اضطراری و آلودگی هوا و تخلیه شهر گفت: قاعدتا تخلیه شهر امکان‌پذیر نیست.

کد خبر 471597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha