استاندار کهگیلویه و بویراحمد از حمایت همه جانبه از بانوان کارآفرین به ویژه در زمینه صنایع تبدیلی، برند وتجاری سازی خبر داد و گفت: ارائه آموزش‌ها و تسهیلات اشتغال روستایی برنامه‌های دولت در توسعه اشتغال جامعه زنان است.

نمایشگاه دستاوردهای زنان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش همشهری آنلاین، "حسین کلانتری" پنجشنبه، ۲۸ آذرماه در مراسم گشایش این نمایشگاه در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در این نمایشگاه که نخستین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های زنان استان است، خودباوری و توانمندی این زنان به نمایش گذاشته شده است به طوری که بیش از ۱۰۰ غرفه مختلف تصویرگر هنر ارزشمند زنان این خطه است.

وی اظهارکرد: زنان استان با حضور در این نمایشگا هنرنمایی خلاقانه زنان کارآفرین را مشاهده کنند تا زمینه تشویق، حمایت و رونق تولید و اشتغال برای جامعه زنان استان بیشتر فراهم شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: توجه به مقوله برندسازی تجاری تولیدات زنان توانمند این استان بسیار مهم است و تجاری سازی محصولات برای خارج از استان و معرفی آنها به بازارهای جهانی در دستور کار قرار دارد.

کلانتری هنر دستان زنان ایرانی و به خصوص بانوان این استان با کیفیت، ظریف و دقیق است و بدون تردید مشاغل خانگی و صنایع دستی زنان استان حمایت می‌شوند تا به درآمد پایدار و تولید ثروت منجر شود.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر زمینه حضور زنان در عرصه تولید و معرفی دستاوردهایشان بیش از پیش فراهم شده و دولت بر حمایت همه جانبه از آنها تاکید دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دولت در سال های اخیر برنامه‌ها و طرح‌های ویژه‌ای از جمله ارائه تسهیلات روستایی و عشایری و مشاغل خانگی برای حمایت و تشویق زنان کارآفرین و توانمند داشته است.

کلانتری یادآور شد: تاکنون مشکلی یا کمبودی در پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری و مشاغل خانگی به زنان کارآفرین استان وجود نداشته است.

وی تاکید کرد: در صورت جذب تمام اعتبارات در حوزه کارآفرینی و اشتغال زنان، اعتبار جدیدی به خاطر وضعیت استان و حمایت از مشاغل خانگی و صنایع دستی به استان اختصاص داده می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تیمی به منظور ارتقای جایگاه تولیدات زنان این استان در حوزه صنایع دستی و هنرهای دست زنان، تعیین شده تا با برنامه اصولی بازارهای هدف را در عرصه ملی و بین المللی شناسایی کنند.

کلانتری گفت: با رعایت الزامات استاندارد در زمینه بسته‌بندی، کیفیت بخشی و دیگر موارد زمینه برندسازی دستاوردهای زنان استان را فراهم کنند.

وی با اشاره به راه اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در استان، افزود: تا پایان دی ماه با وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص بحث نمایشگاه دایمی رایزنی‌هایی انجام خواهد شد.

همچنین "نادیا صداقت"، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: حمایت از اشتغال زنان سرپرست خانوار و ایجاد بازار فروش از برنامه‌های حوزه بانوان استانداری است.

وی افزود: این نمایشگاه نخستین بار است که برای حمایت از زنان توانمند و کارآفرین این استان در حوزه صنایع دستی برپا شده است.

صداقت اظهارکرد: حمایت از بانوان کارآفرین و حتی دانش آموزان توانمند در دستور کار امور بانوان و خانواده استانداری قرار گرفته است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه زنان این استان پرتلاش در راستای رونق تولید و اقتصاد کشور، استان و خانواده  می‌کوشند تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی برگزاری این چنین نمایشگاه‌هایی تشویق و حمایت زنان توانمند با رویکرد کارآفرینی اجتماعی است.

صداقت عنوان کرد: مزایای دیگر برگزاری این نمایشگاه معرفی دست بافته‌ها و هنرهای زنان این خطه در عرصه ملی و بین المللی و زنده نگه داشتن اصالت و هنر زنان ایرانی است.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ۱۲۰ غرفه صنایع غذایی، صنایع دستی، خیاطی، صنایع چرمی وگل وگیاه برپا شده است بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه از مصوبات کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه ۷۰ درصد غرفه‌ها به صورت رایگان در اختیار آنها قرار گرفته است یادآور شد: تولیدات این نمایشگاه با تخفیف ۱۵ درصد ارایه می‌شود و نمایشگاه تا ۳۰ آذرماه برپاست.

کد خبر 471663

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha