سخنگوی قوه قضائیه، موضع دیوان عدالت اداری در خصوص تعیین محل برگزاری تجمعات را متفاوت با آنچه دانست که در رسانه‌ها مطرح شد. اسماعیلی همچنین به ارائه توضیحاتی درباره ادعای رشوه گرفتن سخنگوی دولت در پرونده کرسنت، دخالت فتح‌الله‌زاده در ماجرای سرمربی استقلال و پرونده مدیران دو شرکت معروف خودرویی پرداخت.

غلامحسین اسماعیلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز خود درباره حکم دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال مشخص کردن مکان‌هایی برای برگزاری تجمعات گفت: این موضوع از موضوعاتی بود که در آن دیوان عدالت اداری و دستگاه قضایی مظلوم واقع شد و برخی افراد قصه را وارونه جلوه دادند. 

اسماعیلی ادامه داد: دیوان عدالت اداری با برگزاری تجمع آرام اعتراضی هیچ مخالفتی ندارد و نگفته است اصل ۲۷ قانون اساسی اجرا نشود، بلکه می‌گوید وقتی قانون اجازه برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز را داده چرا باید در یک نقطه خاص محصور و محدود شود. دیوان عدالت اداری گفته این محدودیت ایجاد کردن خلاف قانون است و نیامده جلوی برگزاری تجمعات را بگیرد. 

وی بیان کرد: دیوان عدالت اداری کاملا یک منظر حمایتی در جهت شنیدن اعتراضات به خود گرفت، اما کسانی آمدند و موضوع را برعکس و وارونه جلوه دادند.

  • ادعای زاکانی درباره رشوه گرفتن نوبخت در پرونده کرسنت

سخنگوی قوه قضائیه درباره ادعای زاکانی مبنی بر این‌که در پرونده کرسنت دلالان این پرونده به حزب اعتدال و توسعه پول‌هایی دادند و از نوبخت سخنگوی دولت نیز به عنوان گیرنده پول نام بردند و سال ۹۴ نیز میرکاظمی این ادعا را مطرح کرده بود، اظهار کرد: بارها اعلام کردم کسانی که از مفاسدی باخبر می‌شوند، به جای اعلام در رسانه‌ها، باید مستندات خود را به قوه قضائیه بدهند. 

وی افزود: به آن پرونده قضایی رسیدگی شد و این بحث‌ها را ندیدیم. اما آیا چنین موضوعی وجود داشته و اعلام نشده است، الان اطلاعی ندارم. در صورتی که این موضوعات همراه با مستندات اعلام شود، مطمئن باشند حتما به آنها رسیدگی می‌کنیم، ولی این‌طور نیست که هر حرفی در روزنامه یا رسانه‌ای مطرح شد، پرونده تشکیل دهیم.

  • ماجرای فتح‌الله‌زاده و پول سرمربی استقلال

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که گفته شده است یک مقام قضایی تماس گرفته و گفته فتح‌الله‌زاده پرونده مفتوح دارد و این‌که گفته می‌شود پول سرمربی استقلال از یک شرکت پتروشیمی پرداخت شده است، توضیح داد: بخش اول را اطلاع ندارم و نمی‌دانم چنین تماسی بوده یا خیر. 

وی ادامه داد: در ارتباط با بخش دوم به باشگاه و بخش‌های دیگر کاری ندارم، اما این توضیح را بدهم که امروز حوزه فوتبال یکی از حوزه‌های پرطرفدار بین قشر جوان است. اقتضا دارد که متولیان این حوزه در بخش‌های مختلف اقدامات و تدابیرشان به گونه‌ای باشد که اولا از اموال بیت‌المال در این مسیر چیزی هدر نرود و ثانیا با احساسات نسل جوان و علاقه‌مندان فوتبال بازی نکنند. توقع داریم مسئولان در انعقاد و فسخ قرارداد به گونه‌ای پیش بروند که نه با سرمایه ممکلت و نه با احساسات طرفداران فوتبال بازی نشود.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در بخشی که به حوزه بیت‌المال بازمی‌گردد، حتما سازمان بازرسی کل کشور وظیفه دارد موضوع را بررسی کند.

  • پرونده مدیران ایران‌خودرو و سایپا

اسماعیلی درباره بازداشت دو مدیر ایران‌خودرو و سایپا گفت: پرونده مدیران خودرویی در دادگاه مطرح است. یکی از پرونده‌ها به لحاظ نقایصی که داشت به دادسرا برگشت. پرونده دیگر نیز منتظر اعلام نظر کارشناسی است و بعد از رفع نقص و اعلام نظر کارشناسی، ادامه فرآیند دادگاه انجام می‌شود.

کد خبر 470885

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha