برای نخستین‌بار در بیش از یک دهه اخیر فردی پولدارترین مرد جهان لقب گرفت که نام خانوادگی‌اش نه بیزوس بود نه گیتس نه حتی اهل آمریکا.

برنار آرنو میلیاردر فرانسوی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیپندنت، برنار آرنو تاجر و کارآفرین ۷۰ ساله فرانسوی و مالک یک شرکت عرضه کالاهای لوکس به نام LVMH است. بر اساس فهرست زنده و لحظه‌ای پولدارترین انسان‌های دنیا در سایت فوربس، دارایی میلیاردر فرانسوی و پولدارترین مرد اروپا برای مدتی کوتاه با افزایش ۱.۵ میلیارد دلاری به حدود ۱۱۰ میلیارد دلار رسید.

به این ترتیب او جف بیزوس، مالک آمازون را جا گذاشت و چند دقیقه خودش را پولدارترین فرد دنیا لقب داد اما خیلی زود ورق برگشت و بیزوس ۵۵ ساله دوباره جایگاه خود را پس گرفت. تا آخرین دقایق روز دوشنبه مالک آمازون با بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار دارایی خالص در صدر فهرست فوربس ایستاد، آرنو با یک میلیارد دلار کمتر دوم شد و بیل گیتس ۶۴ ساله با ۱۰۸ میلیارد دلار در رده سوم قرار گرفت. این سه تنها میلیاردرهای دنیا با ثروت سه رقمی هستند.

بیزوس در حالی لقب پولدارترین فرد دنیا را برای خود نگه داشته که مدتی پیش از همسرش مکنزی جدا و ناچار شد یک‌چهارم از تمام دارایی‌اش را به او ببخشد. حالا مکنزی بیزوس با حدود ۳۵ میلیارد دلار دارایی در رده ۲۷ پولدارها و میلیاردرهای دنیا قرار دارد.

وارن بافت آمریکایی با ۹۰ میلیارد دلار، آمانسیو اورتگا از اسپانیا با داشتن برند زارا با ۷۶ میلیارد دلار و مارک زوکربرگ مالک فیس‌بوک با ۷۳.۵ میلیون دلار میلیاردرهای شماره چهار تا شش در فهرست لحظه‌ای فوربس هستند.

کد خبر 470717

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha