همشهری آنلاین: ۱۰ نفر از ثروتمندترین افراد جهان در روز جمعه گذشته به دلیل کاهش مبادلات جهانی ناشی از تشدید تنش تجاری میان آمریکا و چین، بیش از ۱۴ میلیارد دلار از سرمایه خود را از دست دادند.

دلار

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس فهرست رتبه بندی بلومبرگ (BBI) که شامل لیست ۵۰۰ نفر از ثروتمندترین افراد جهان می شود، بیشترین تلفات مربوط به رئیس و بنیانگذار آمازون جف بیزوس است. ثروت وی در یک روز ۳.۲۵ میلیارد دلار کاهش یافت و از ابتدای سال تاکنون حجم زیان وی به ۱۵.۷ میلیارد دلار رسیده است، با این وجود، وی با ثروت ۱۰۹ میلیارد دلار ثروتمندترین مرد جهان است.

در همین روز ضرر و زیان بنیانگذار فیس بوک مارک زوکربرگ، بنیانگذار مایکروسافت بیل گیتس، بنیانگذاران شرکت هلدینگی گوگل - Alphabet Inc، بنیانگذار شرکت اوراکل، رئیس شرکت سرمایه گذاری Berkshire Hathaway بالغ بر ۱.۳ تا ۱.۸ میلیارد دلار می باشد.

لازم به یادآوری است که در پاسخ به اعلام ایالات متحده مبنی بر اعمال تعرفه ۱۰ در صدی برای کالاهای چینی به ارزش سالانه ۳۰۰ میلیارد دلار، چین در روز جمعه از تعیین عوارض جدید ۱۰ و ۵ درصدی برای واردات کالاهای آمریکایی به ارزش ۷۵ میلیارد دلار در سال خبر داد. در واکنش به این موضوع، بورس اوراق بهادار ایالات متحده ۲.۵ تا ۳  درصد سقوط کرد، همچنین این موضوع باعث سقوط ۱ درصدی بازارهای سهام اروپا شد.

کد خبر 452907

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha