یک ماه پس از تهدید به اخراج کارمندانی که درباره نقش آمازون در بحران‌های زیست‌محیطی افشاگری کنند، پولدارترین مرد جهان قول داد ۱۰ میلیارد دلار از ثروت خود را برای نجات دادن محیط زیست کره زمین هزینه کند.

جف بيزوس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، جف بیزوس که بنیانگذار شرکت هزار میلیارد دلاری آمازون و مالک روزنامه واشنگتن پست است، حدود ۱۳۰ میلیارد دلار ثروت شخصی دارد. او کمتر از یک هفته پس از خریدن گران‌ترین ویلای موجود در منطقه بورلی هیلز کالیفرنیا به ارزش ۱۶۵ میلیون دلار، روز دوشنبه اعلام کرد کمتر از ۱۰ درصد پول‌های خود را برای نجات دادن محیط زیست زمین اختصاص خواهد داد؛ ۱۰ میلیارد دلار!

صندوق زمین بیزوس که تازه راه‌اندازی شده، از تابستان امسال کار هزینه کردن این ۱۰ میلیارد دلار را با اهداف زیست‌محیطی آغاز می‌کند. بیزوس در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با ۱.۴ میلیون دنبال‌کننده نوشت: «می‌خواهم کنار دیگران برای نجات دادن زمین کار کنم؛ هم با ترویج روش‌های شناخته‌شده هم با یافتن راه‌های تازه برای مبارزه با تاثیرهای نابودکننده که دگرگونی اقلیم بر سیاره ما می‌گذارد.»

۱۰ میلیارد دلار اهدای مدیر عامل آمازون به دانشمندان، فعالان محیط زیست، سازمان‌های مردم‌نهاد، افراد، شرکت‌های کوچک و بزرگ، کشورها، نهادهای بین‌المللی و تمام کسانی تعلق می‌گیرد که گامی در راه مبارزه با دگرگونی‌های زیست‌محیطی و نابودی کره زمین بردارند. این در حالی است که شرکت آقای بیزوس پیش‌تر تهدید کرده بود کارمندان افشاگر درباره نقش آمازون در نابودی محیط زیست باید خطر اخراج شدن را به جان بخرند یا خاموش شوند.

بیزوس پیش از این بارها از نقش دانلد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در آسیب زدن به محیط زیست زمین انتقاد و آشکارا با او مخالفت کرده بود. مدیر عامل آمازون ماه گذشته در گردهمایی موسوم به سامبهاو در دهلی‌نو در جمع مدیران و نمایندگان شرکت‌های کوچک و میان‌رده گفت: «همه آنها که بحران اقلیم را نمی‌شناسند و به نقش جدی و خطرناک ما انسان‌ها در تخریب زمین باور ندارند ندارد، اینها آدم‌های معقول و منطقی نیستند.»

کد خبر 484986

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامتین GB ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
    1 0
    مردم دنیا این طوری از پولشان خرج میکنند انوقت اول مارکت وهمراه اول با پول گرفتن از مشترکان حتی جوایز مردم را که بابت ان پول گرفتند نمیدهند و روزنامه های بی خاصیت پیگیری نمیکنند