رئیس یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری دنیا معتقد است فیس‌بوک پدیدآوردنده «بحران اعتماد» در دنیاست و مانند «سیگار تازه برای جامعه ما» عمل می‌کند.

فيس‌بوك

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، مارک بنیوف که مالک هفته‌نامه معتبر تایم و مدیر عامل شرکت سیلزفورس است، تازه‌ترین منتقد شبکه اجتماعی فیس‌بوک است. او می‌گوید این غول فناوری باید شکسته و با قوانین تازه از نو ساخته شود. بنیوف ۵۵ ساله با دارایی خالص ۶.۵ میلیارد دلار و تخصص در حوزه رایانش ابری به جمع کسانی پیوست که در سال‌های اخیر مخالف رویکرد و فعالیت‌های مارک زاکربرگ، رئیس و بنیانگذار فیس‌بوک بوده‌اند.

تاثیر منفی این شبکه اجتماعی بر کاربران و کمکی که فیس‌بوک به پراکندن اطلاعات نادرست در گستره‌ای بی‌سابقه می‌کند، از جدی‌ترین نقدها بر عملکرد زاکربرگ است. بنیوف می‌گوید: «من انتظار دارم نقش فیس‌بوک در دنیا نوعی بازمفهوم‌سازی بنیادین رخ دهد. شما می‌توانید ببینید فیس‌بوک شبیه یک سیگار تازه در جامعه ما عمل می‌کند و مساله فقط راست گفتن در تبلیغات نیست. موضوع این است که ما گرفتار بحران اعتماد شده‌ایم.»

این نخستین بار نیست که یکی از غول‌های دنیای فناوری به شبکه اجتماعی زاکربرگ می‌تازد. بنیوف سال ۲۰۱۹ در مجمع جهانی اقتصاد در داووس فیس‌بوک را «اعتیادآور با پیامدهای بد» توصیف کرده و هشدار داده بود این شبکه در پی دست یافتن به دنیای کودکان است. زاکربرگ به ادعاهای تازه بنیوف واکنش نشان نداده اما پیش‌تر گفته بود شرکتی که او سال ۲۰۰۴ بنیان نهاده است، نیاز به فروریختن و بازسازی دوباره ندارد.

الیزابت وارن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ هم وعده داده است اگر در انتخابات برنده شود، غول‌های بزرگ دنیای فناوری را منحل می‌کند؛ وعده‌ای که با واکنش زاکربرگ مواجه شد و او به همکارانش در فیس‌بوک قول داد علیه دولت آمریکا اقدام قانونی خواهد کرد. مالک فیس‌بوک گفت: «به همه شما قول می‌دهم در این دعوای حقوق ما برنده می‌شویم.»

کد خبر 474780

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha