وزیر اطلاعات گفت: تنوع تولید و قاچاق و ورود مواد مخدر قبلا منحصر به راه‌های خشکی و زمینی بود و الان راه‌های آبی هم اضافه شده است. گزارشی داشتیم که از پهپاد در جابه جایی مواد مخدر استفاده می‌کنند.

علوی

به گزارش همشهری ‌آنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی در سومین نشست تخصصی معاونان مدیران کل و دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور با بیان اینکه از نظر منطق قرآن کریم وقتی آتشی، دامن جامعه را می‌گیرد و به خرمن وجود جامعه می افتد همه انسان‌ها در خاموش کردن آن مسئولیت دارند و باید از فراگیری و گسترش آن جلوگیری کنند؛ به ویژه آتشی که جان انسان‌ها را تهدید می‌کند، گفت: ضرورت مبارزه با آتش خانمان برانداز مواد مخدر امری است که می‌توان ریشه های آن را در قرآن جستجو کرد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، گفت: منتظر نمانیم که مواد مخدر در جامعه بیاید و عده ای را آلوده و معتاد کند و بعد با معلول مبارزه کنیم. باید راه‌های پیشگیری را کشف و کار علمی انجام دهیم. هر چه تجربیات کاری را با روش های علمی در هم بیامیزیم، امکان توفیق را برای ما فراهم‌تر می‌کند.

علوی ادامه داد: باید از موسسات پژوهشی که در زمینه مسائل مختلف اجتماعی و حقوقی قضایی مطالعه می‌کنند کمک بگیریم تا بر روی روش‌های موثر مبارزه پیشگیرانه و مقابله‌ای کار کنند و بتوانیم با مدد انسان‌های نخبه و صاحب نظر در زمینه ریل‌گذاری مبارزه، ریل گذاری عالمانه ای داشته باشیم تا به بهره وری بیشتر منتهی شود.

وی با بیان اینکه گوشه ای از کار این وزارت پرداختن به این مسئله است، یادآور شد: در قانون تاسیس وزارت اطلاعات هیچ اشاره ای به مواد مخدر به آن معنا نشده است، اما زمانی که با پایشی که در جاده ها و... در جهت تامین امنیت انجام می‌دهیم به مواردی که در این تجارت خانمان سوز مواد مخدر مشغول‌اند مواجه می‌شویم. آنجاست که احساس مسئولیت می‌کنیم که باید در این زمینه ضربه وارد کنیم.

وی با بیان اینکه مساله مواد مخدر و تجارت مواد مخدر یکی از ریشه‌ها و خاستگاه‌های تروریسم است، گفت: اگر بخواهیم مبارزه ریشهای با تروریسم و خاستگاه‌های تروریسم انجام دهیم باید با مواد مخدر به عنوان مبارزه ریشه‌ای با تروریسم مبارزه جدی انجام دهیم.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: وزارت اطلاعات باید کاری کند که کار عزیزان در ناجا سبک شود. وقتی بتوانیم با راهکارهای اطلاعاتی در مبدا ضربه وارد کنیم و دانه درشت ها را از سر راه پاک کنیم طبیعی است که کار ناجا را هم می توانیم در مبادی ورودی سبک کنیم.

علوی تصریح کرد: مساله مواد مخدر مساله ای است که استمرار دارد و نمی‌توان فکر کرد که تا 10 سال دیگر می‌توان آن را قلع و قمع کرد. چیزی است که مانند یک عارضه در طول زندگی ما وجود دارد و باید برنامه مستمر و همیشگی برای مقابله با آن و مقابله پیشگیرانه با آن را در این خصوص داشته باشیم و برای این کار به اراده فرا حاکمیتی نیاز داریم، اراده حاکمیتی یک ضرورت است.

وی یادآور شد: فرهنگ مردم باید تبدیل شود به مبارزه با مواد مخدر. مردم در خود احساس مسئولیت کنند که هر جایی دیدند حرکتی در زمینه مواد مخدر صورت می گیرد سریع آن را به اولین مراکز انتظامی گزارش کنند.

وی با اشاره به تنوع مواد مخدر بیان کرد: در گزارشی که دکتر مومنی ارایه دادند ۸۰ نوع مواد روان گردان اخیرا تولید می شود؛ از مواد سنتی تا صنعتی. مرتب آشپزخانه های شیشه شکل می گرفت که با ضربه های بی امانی که سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات داشتند ریشه آنها کنده شد.

وزیر اطلاعات گفت: تنوع تولید و قاچاق و ورود قبلا منحصر به راه‌های خشکی و زمینی بود و الان راه‌های آبی هم اضافه شده است. گزارشی داشتیم که با پهپاد در جابه جایی مواد مخدر استفاده می‌کنند.

کد خبر 470691

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha