کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا یکشنبه و دوشنبه ۲۴ و ۲۵ آذرماه در بیشتر مناطق جوی آرام پیش‌بینی شده که افزایش غلظت آلاینده‌ها را برای تهران، کرج، اصفهان و اراک خواهیم داشت به طوری که شرایط هوا برای تمام گروه‌ها ناسالم می‌شود.

آلودگي هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی روز یکشنبه گفت‌: با انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا سالمندان، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی و کودکان از فعالیت‌های طولانی و سنگین در فضای باز خودداری کنند. همچنین به علت ناسالم شدن هوا برای تمام گروه‌ها، دیگر افراد نیز باید مراقب باشند و تا جای ممکن از فعالیت‌های طولانی خود در فضای باز بکاهند.

وی اظهار داشت: اما فردا صبح سامانه بارشی از سمت غرب و جنوب غرب وارد کشور می‌شود که با نفوذ آن بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق در مناطقی از جنوب، جنوب غرب و غرب کشور آغاز می‌شود به تدریج بارش‌ها به مرکز و دامنه‌های زاگرس می‌رسد و فردا غرب و مرکز سواحل شمالی یعنی اردبیل، گیلان و بخش‌های غربی مازندران بارش باران خواهند داشت، سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور بارندگی داریم و بارش‌ها در مناطق جنوبی به شکل رگبار و رعد و برق و در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف خواهد بود.

وی ادامه داد: چهارشنبه در شرق کشور برف و باران پیش‌بینی شده و جنوب و جنوب شرق رگبار و رعد و برق خواهد داشت، همچنین در مرکز و سواحل دریای خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد.

  • هوای تهران غبارآلود

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز هوای تهران کمی ابری و غبارآلود است. فردا نیز همین شرایط را دارد اما از بعد از ظهر و اوایل وقت دوشنبه به تدریج افزایش ابر و وزش باد خواهیم داشت و روز سه‌شنبه تهران بارانی می‌شود، کمینه دمای امروز صبح پایتخت ۳ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز تهران به ۱۲ درجه بالای صفر می‌رسد.

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای ۶ درجه زیر صفر و بندرعباس ۲۷ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند. 

کد خبر 470182

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha