مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
۰ نفر

براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، برخی استان‌های کشورمان در ۵ روز ابتدایی هفته‌جاری، روزهای بارانی را پیش‌رو خواهند داشت، اما افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت هم وجود دارد.

آب و هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گروه ایرانشهر، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی دراین باره گفت: با ورود سامانه بارشی جدیدی از جنوب کشور، بارش باران و گاهی رعد و برق در جنوب، جنوب غرب و غرب کشور آغاز می‌شود.

صادق ضیاییان افزود: در نیمه شمالی فارس، جنوب اصفهان، غرب یزد، شمال غرب کرمان، چهارمحال‌وبختیاری، نیمه شمالی کهگیلویه‌وبویراحمد و ارتفاعات شرقی خوزستان بارش باران و برف و در نیمه جنوبی کهگیلویه‌وبویراحمد، شمال بوشهر، جنوب خوزستان و جزایر شمالی خلیج فارس بارش باران همراه با رعد و برق شدت خواهد داشت. با گسترش فعالیت این سامانه به‌تدریج در دامنه‌های زاگرس، ‌ غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش باران و در مناطق سردسیر و کوهستانی آنها بارش برف روی می‌دهد.

همچنین در ساعات پایانی روز دوشنبه با شمالی شدن جریان‌ها درغرب دریای خزر ابرناکی و بارش باران در گیلان، غرب مازندران و اردبیل وجود دارد. شدت فعالیت این سامانه دوشنبه شب در استان‌های فارس و بوشهر، جنوب لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری و کهگیلویه‌وبویراحمد است. سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور سامانه بارشی فعال خواهد بود. روز سه‌شنبه شدت بارش‌ها به‌ویژه روی فارس، بوشهر، کرمان و جنوب یزد خواهد بود و احتمال وقوع تگرگ دراین مناطق وجود دارد.

اما آب‌وهوای مناطق شمالی کشور ازجمله گیلان و مازندران از امروز تا دوشنبه با کاهش ابر و افزایش دمای هوا همراه خواهد بود. براساس اعلام اداره پیش‌بینی و پیش آگاهی جوی اداره‌کل هواشناسی مازندران از عصر دوشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد استان شده و سه‌شنبه بارش باران در شهرها و بارش برف در ارتفاعات وجود خواهد داشت.  

کد خبر 469844

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha