مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
۰ نفر

براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، برخی استان‌های کشورمان در ۵ روز ابتدایی هفته‌جاری، روزهای بارانی را پیش‌رو خواهند داشت، اما افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت هم وجود دارد.

آب و هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گروه ایرانشهر، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی دراین باره گفت: با ورود سامانه بارشی جدیدی از جنوب کشور، بارش باران و گاهی رعد و برق در جنوب، جنوب غرب و غرب کشور آغاز می‌شود.

صادق ضیاییان افزود: در نیمه شمالی فارس، جنوب اصفهان، غرب یزد، شمال غرب کرمان، چهارمحال‌وبختیاری، نیمه شمالی کهگیلویه‌وبویراحمد و ارتفاعات شرقی خوزستان بارش باران و برف و در نیمه جنوبی کهگیلویه‌وبویراحمد، شمال بوشهر، جنوب خوزستان و جزایر شمالی خلیج فارس بارش باران همراه با رعد و برق شدت خواهد داشت. با گسترش فعالیت این سامانه به‌تدریج در دامنه‌های زاگرس، ‌ غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش باران و در مناطق سردسیر و کوهستانی آنها بارش برف روی می‌دهد.

همچنین در ساعات پایانی روز دوشنبه با شمالی شدن جریان‌ها درغرب دریای خزر ابرناکی و بارش باران در گیلان، غرب مازندران و اردبیل وجود دارد. شدت فعالیت این سامانه دوشنبه شب در استان‌های فارس و بوشهر، جنوب لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری و کهگیلویه‌وبویراحمد است. سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور سامانه بارشی فعال خواهد بود. روز سه‌شنبه شدت بارش‌ها به‌ویژه روی فارس، بوشهر، کرمان و جنوب یزد خواهد بود و احتمال وقوع تگرگ دراین مناطق وجود دارد.

اما آب‌وهوای مناطق شمالی کشور ازجمله گیلان و مازندران از امروز تا دوشنبه با کاهش ابر و افزایش دمای هوا همراه خواهد بود. براساس اعلام اداره پیش‌بینی و پیش آگاهی جوی اداره‌کل هواشناسی مازندران از عصر دوشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد استان شده و سه‌شنبه بارش باران در شهرها و بارش برف در ارتفاعات وجود خواهد داشت.  

کد خبر 469844

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha