اوک اثری مشترک از هنرمندان سوئد و سلیمانیه اقلیم کردستان به عنوان اولین نمایش خارجی در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کُردی سقز به روی صحنه رفت.

تئاتر کردی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، آگوست ستریندیرگ نویسندگی و صدیق عزیزباوان کارگردانی نمایش باوک را بر عهده دارند که ساعت ۲۱ در سالن آمفی تئاتر سقز استان کردستان اجرا شد و در آن کاراکترهای کاپیتان، لاورا، دکتر، دایه‌ن، قشه، بیرتا، نوید و کارگر نقش بازی کردند.

در این نمایش، نقش اول پدر در تصمیم گیری فرزندان به خوبی به نمایش گذاشته شد، همچنین کارگردان خواست تا نشان دهد، پدر تنها تصمیم گیرنده نهایی در خانواده برای تعین تکلیف فرزندان است و مادر هیچ نقشی در این وسط ندارد، این باعث مشکلات خانوادگی می‌شود و مادر خانواده برای نجات فرزندش از تصمیم‌های نادرست همسرش تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد.

نکته قابل توجه این نمایش استقبال بی‌نظیر و پرشور علاقمندان به تئاتر در سالن آمفی تئاتر بود، بلیط فروشی این نمایش از همان اول صبح پنجشنبه ۲۱ آذر تمام شده بود و این نشان داد که علاقمندان توجه خاصی به نمایش‌های خارجی دارند.

امسال ۲ اثر خارجی در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کُردی حضور دارد و نمایش خارجی دیگر که از کشور ترکیه است ساعت ۲۱ امروز پنج‌شنبه به روی صحنه می رود.

در اولین جشنواره شانزدهم تئاتر کوردی سقز نمایش حه‌سار از بوکان، چاوه روان از سقز، جن و جنوکه از کرمانشاه و قابووسی میروویان از ارومیه اجرا شد.

در دومین روز این جشنواره هم، نمایش ئه‌فسانه‌ی به‌بر از مهاباد، سورانه از بیجار و باوک از سلیمانیه اقلیم کردستان اجرا شد، همچنین نمایش چاوه‌روان سقز در اجرای مجدد به روی صحنه رفت.

در پایان هریک از نمایش های اجرا شده، نشست نقد و بررسی آن با حضور داوران منتقد، هنرمندان و کارگردان نمایش در محل همان اجرا، برگزار می‌شود.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کوردی با حضور ۱۱ گروه خارجی و داخلی، روز چهارشنبه ۱۹ آذرماه با نمایش حه‌سار از بوکان آغاز شد و تا روز جمعه ۲۲ آذر در سه سالن آمفی تئاتر، سالن کتابخانه عمومی و پلاتوی سقز برگزار می‌شود.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

کد خبر 469646

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha